استاندار اردبیل گفت: دستگاه‌های خدماتی چون آب، برق و گاز از قطعی‌ها جلوگیری کرده و در دریافت مطالبات خود، مردم را مراعات می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، اکبر بهنامجو صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری اردبیل با بیان اینکه برخی اصناف و بازاریان به صورت خودجوش و داوطلبانه برای تعطیلی واحدهای خود اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: تعطیلی کسب و کار در راستای حفظ سلامت شهروندان است تا از عواقب وخیم‌تر بعدی جلوگیری شده و کرونا ویروس، ضعیف و کنترل شود.

استاندار اردبیل گفت: دولت و دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و درمانی نیز همگام با عموم مردم در راستای کاهش نفوذ این ویروس در استان تلاش می‌کنند.

بهنامجو افزود: دستگاه‌های خدماتی چون آب، برق و گاز نیز از قطعی‌ها جلوگیری کرده و در دریافت مطالبات خود، مردم را مراعات می‌کنند.

وی از تلاش مسئولان و واحدهای تولیدی اردبیل برای افزایش تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک خبر داد و گفت: با تامین سرمایه در گردش و تغییر خط تولید واحدها در هفته آینده مشکل کمبود این کالاهای بهداشتی نیز در استان رفع می‌شود.

بهنامجو  اظهار کرد: همچنین در راستای جلوگیری از شدت یافتن شیوع این ویروس، مبادی ورودی استان کنترل شده و بیش از ۸۰ درصد عبور و مرور محدود می‌شود.

وی تاکید کرد: باید تا جاییکه امکان دارد میزان رفت و آمد را کاهش داده و از افزایش مبتلایان به کرونا در استان بکاهیم.

استاندار اردبیل افزود: با اینکه امکانات درمانی در حد نیاز تامین می‌شود، ولی تعداد پزشکان و پرستاران نمی‌تواند پاسخگوی ورود خیل بیماران باشد.

وی رعایت فاصله با افراد را در جلوگیری از شیوع این ویروس بااهمیت دانست و گفت: با رعایت نکات ایمنی تا ۲۰ فروردین ماه از پیک تاثیرگذاری این ویروس، عبور خواهیم کرد.

استاندار اردبیل محدود کردن دید و بازدیدها در عید نوروز و ممانعت از این برنامه ها را در کاهش تلفات و شیوع این ویروس ضروری عنوان کرد.
نویسنده: سمیه شاهی

  • منبع خبر : سمیه شاهی