استاندار اردبیل در آخرین روزهای دی ماه به شهرستان مشگین شهر رفت و از نزدیک درجریان پیشرفت برخی از پروژه‌های این شهرستان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانیکلبه خبر، سیدحامد عاملی که در سومین سفر از دور سوم سفرهای شهرستان در آخرین روزهای دیماه به مشگین‌شهر سفر کرده بود، از نزدیک درجریان پیشرفت برخی از پروژه‌های این شهرستان قرار گرفت.

آخرین وضعیت مسکن ملی در مشگین شهر

سید حامد عاملی در بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن این شهرستان و آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه به خبرنگاران،گفت: پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان مشکین‌شهر در ۲ موقعیت مکانی در حال اجرا است.

وی گفت: طبق گزارش ها تاکنون احداث یک هزار و ۷۴۴ واحد آغاز شده که از این تعداد فونداسیون ۸۸۰ واحد به اتمام رسیده است.

 بهره برداری از فاز اول نیروگاه ۲۰ مگاواتی طی امسال  

عاملی امروز همچنین از نیروگاه برق ۲۰ مگاواتی فرجام در این شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت پیشرفت آن قرار گرفت.

با اعلام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، این پروژه به‌منظور تولید برق در شهرستان مشگین‌شهر با اعتبار ۲۸۰میلیارد تومان در حال اجرا بوده و فاز اول آن طی سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

 اختصاص ۴۳۰۰ میلیارد ریال به پروژه مجتمع آبرسانی شهید سلیم‌زاده 

مجتمع آب‌رسانی شهید سلیم‌زاده، دیگر پروژه ای بود که استاندار اردبیل از آن بازدید کرد به  گفتهایرج بیگدلو فرماندار مشگین شهر،زمین مجتمع آبرسانی شهید سلیم‌زاده سال ۱۳۸۶ خریداری شده و عملیات احداث آن سال ۱۳۸۹ آغاز شد اما این پروژه در سال ۱۳۹۲ متوقف شد.

فرماندار مشگین‌شهر یادآورشد: در آن زمان تکمیل این پروژه نیازمند ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار بود اما تعطیلی ۹ ساله این پروژه باعث شد هم قیمت تمام شده آن به میزان قابل توجهی افزایش یابد و هم در این مدت مردم از داشتن نعمت آب شرب محروم شدند.

وی یادآورشد: در ماه‌های اخیر چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ به این پروژه اختصاص یافته و کار شروع شده است.

پروژه پست ۲۳۰ کیلوولت تا پایان سال وارد مدار می‌شود

بازدید از پست ۲۳۰ کیلوولت سه‌راهی سواره از دیگر برنامه های استاندار اردبیل در مشگین شهر بود.

پروژه پست ۲۳۰ کیلوولت سه راهی سواره طبق برنامه اعلامی تا پایان سال جاری وارد مدار می‌شود؛ این پست شبکه برق شهرستان مشگین‌شهر را به شبکه سراسری انتقال برق وصل کرده و ضمن رفع مشکل ظرفیت برق خطوط ۶۳ کیلوولت، برق مورد نیاز صنایع، کشاورزی، گردشگری، تجاری و مسکونی شهرستان مشگین‌شهر را تأمین خواهد کرد.

استاندار اردبیل در جمع فعالان اجتماعی، نخبگان و منتخبان شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: با تکمیل پست ۲۳۰ کیلوولت و نیروگاه ۲۰ مگاواتی مشکین‌شهر طی امسال و سال آینده، مشکلات متعدد این شهرستان در حوزه برق تا چند دهه رفع خواهد شد.

 بهره برداری از فاز دوم کارخانه تولید کاغذ و کارتن مشگین‌شهر در سال آینده 

استاندار اردبیل همچنین در جریان از کارخانه تولید کاغذ و کارتن (ابتکار کاغذ) با اشاره به برنامه‌ریزی و اقدامات انجام‌یافته توسط سرمایه‌گذار کارخانه مذکور گفت: فاز دوم کارخانه تولید کاغذ و کارتن (ابتکار کاغذ) مشکین‌شهر تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

عاملی امروز همچنین ضمن بازدید از واحد تولید ورق‌های فولاد ایرانیان کیش در این شهرستان، رفع مشکلات این واحد را به‌صورت میدانی پیگیری کرد و طی نشستی در واحد مذکور با حضور مدیران مرتبط استانی، برای رفع این مشکلات تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام/