تشریح ابعاد سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، توجه به مطالبه اصلی اهالی استان اردبیل، نظارت دقیق به خریدو فروش محصولات کشاورزی و برخورد جدی با سران اغتشاشات اخیر، از جمله موضوعاتی بودند که امامان جمعه اردبیل این هفته در تریبون نماز جمعه به آنها پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلبه خبر، نماز جمعه این هفته در شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

رییس جمهور با نشان دادن تصویر حاج قاسم، غرور ملی مردم ایران را آشکار کرد

حجت‌الاسلام محمد جعفرزاده، امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی و تجلیل از کارکنان این مجموعه‌ها، اظهار کرد: حفظ جان انسان‌ها ارزش شرعی بسیار بالایی دارد، آیه بسیار خاصی در این زمینه داریم که می‌فرماید «وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» یعنی « و هر کس، انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد، گویی همه انسان‌ها را زنده داشته است». در همین راستا از مسئولان انتظار داریم نسبت به تدبیرات لازم در جهت ایمن‌سازی مساکن مردم و ساخت و سازهای ایمن عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: آتش‌نشان‌ها مصداق و نمونه بارز انسان‌های فداکار هستند که در مقاطع مختلف حتی با اهدای جان شیرین خود، ایثار را در مقام عمل معنا کردند و این از خودگذشتگی‌ها مسلماً با پشتوانه روحیات مذهبی است که باعث می‌شود این انگیزه دارای تقدس نیز باشد و همین باعث می‌شود که حضور این قشر زحمت‌کش سبب آرامش فکری مردم باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز در ادامه با اشاره به روز جهانی سالمندان تصریح کرد: احترام به سالمندان و افراد سالخورده یک فرهنگی است که مورد وثوق بسیاری از ملت‌ها بوده و در بسیاری از فرهنگ‌ها این امر، عملی مثبت محسوب می‌شود .

حجت‌الاسلام جعفرزاده بیان کرد: نباید شلوغی‌های زندگی و شرایط‌های جدید سبب شود که تکریم این بزرگان که سرمایه معنوی محسوب می‌شود به فراموشی سپرده شود؛ رسول گرامی اسلام نیز احترام به سالمندان امت خویش را احترام به خودشان دانسته‌اند لذا بسیار شایسته است که چنین مناسب‌هایی را بهانه‌ایی قرار دهیم که اگر خدای نکرده در این زمینه کوتاهی داشته‌ایم در صدد جبران برآییم.

خطیب جمعه اصلاندوز در بخش‌های دیگر خطبه های نماز جمعه به تشریح ابعاد سخنرانی ریاست محترم جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پرداخت و  افزود: سخنرانی در این مجمع ظرفیت خوبی برای رسیدن به جهانی صلح محور محسوب می‌شود. آیت‌الله رئیسی سخنرانی واقعا شایسته‌ای داشت اما متاسفانه این سخنرانی به‌دلیل مسائل اخیر، مناسب و مطلوب تبیین نشده است لذا لازم است فرهیختگان و اهالی فرهنگ به این موضوع مهم با دقت نظر بیشتری ورود داشته باشند و در نظر بگیرید علی‌رغم تمام برنامه‌های ناپاک دشمنان، رئیس جمهور اقتدار ایران اسلامی را در لا‌به‌لای واژه‌های خردمندانه، منطقی قوی و برهانی عمیق به جهان نشان داد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده ادامه داد: حرکتی که آیت‌الله رئیسی در نشان دادن تصویر سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی انجام داد، یک نقطه عطفی در تاریخ سیاسی کشور ما بود. این حرکت غیرت و غرور ملی مردم ما را آشکار کرد.

تونل خلخال- اسالم مطالبه چندین ساله مردم خلخال است

حجت‌الاسلام کریم اسدی امام جمعه شهرستان خلخال نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تونل خلخال- اسالم و مطالبه چندین ساله مردم خلخال گفت: هر گونه تغییر در محل ‌و مکان احداث تونل و جابجایی آن به خاطر اعتبارات و هزینه آن از دیدگاه مردم خلخال مردود است و مسوولین به قولی که به مردم خلخال داده‌اند پایبند باشند.

وی از عدم پاسخگویی مدیریت آب و فاضلاب استان اردبیل و انتقاد از عملکرد ضعیف این مدیریت در آبرسانی به روستای شهرستان خلخال انتقاد کرد.

 امام جمعه شهرستان خلخال با اشاره به بی‌توجهی استاندار اردبیل به مساله تعیین تکلیف معاون سیاسی فرمانداری خلخال، تصریح کرد: انتظار می‌رود در اسرع وقت این موضوع پیگیری شود.

حجت الاسلام اسدی با اشاره به آشوب‌های اخیر در کشور و با تقدیر از مردم خلخال در برگزاری راهپیمایی باشکوه بر علیه فتنه‌گران و منافقان داخلی، افزود: اگر درسال ۱۳۸۸ با سران فتنه و آشوب برخورد قاطع صورت می‌گرفت و مدارا نمی‌شد، امروز شاهد حضور دوباره این فتنه‌گران در ایجاد فتنه نبودیم.

لزوم برخورد جدی دستگاه قضا با سران اغتشاشات

حجت‌الاسلام رضا باوقار امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر در خطبه‌های نماز جمعه امروز، خواستار برخورد جدی دستگاه قضا با سران و لیدرهای اغتشاشات اخیر در کشور شد.

وی افزود: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی همیشه حضور دارند و ما در یک جنگ نابرابر ترکیبی قرار گرفته‌ایم که نباید نیروهای انقلابی غفلت کنند.

حجت‌الاسلام باوقار ادامه داد: باید ابعاد مختلف جنگ روانی را که دشمن راه انداخته را کنترل کرد؛ چراکه دشمنان در این مسیر از سه مولفه سرعت،احساسات و دقت استفاده کرده است. در لایه اول از احساسات نسل جوانان و نوجوانان؛ در لایه دوم با فوت یک بانوی ایرانی «مهسا امینی» از احساسات دختران و بانوان و در لایه سوم به خشونت کشاندن جامعه به سبک داعشی، استفاده کردند.

وی به جنگ اوکراین- روسیه نیز اشاره کرده و گفت: رئیس جمهور اوکراین با پناه آوردن به آمریکا در جنگ با روسیه فهمید نمی‌توان به آمریکا به‌عنوان یک شریک و دوست اعتماد کرد، این درس عبرت برای کل جهان هست که به ابرقدرت‌های جهان اعتماد نکنند.

مسئولان نظارت دقیق به خرید و فروش محصولات کشاورزی داشته باشند

 حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی امام جمعه پارس‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: مسئولان به خرید و فروش محصولات کشاورزی نظارت دقیق داشته باشند.

وی افزود: مسئولان به نحوه خرید و فروش محصولات کشاورزی نظارت دقیق داشته باشند که کشاورزان مثل سال گذاشته دچار فریبی دلالان نشود، همچنین مردم نیز محصولات کشاورزی خود را به مراکز خرید و فروش محصولات کشاورزی تحویل در مکان‌های امن داد و ستد کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد به اغتشاشات که توسط افراد خودفروخته ایجاد شده بود اشاره کرد و ادامه داد: آشوب‌گران مثل علف‌های هرز هستند که آشوب را در کشور ایران اسلامی به راه انداختند و به اموال عمومی دولت و مردم خسارتی وارد کردند که خداوند آنان را ذلیل و نابود خواهد کرد چون‌که مردم همواره، پشتیبان ولایت فقیه هستند.

حجت‌الاسلام باقری بنایی از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد خواست معلمان و دانش‌آموزان باعفاف و حجاب کامل در کلاس درس حضور یابند.

وی از نبود خط‌کشی در کناره جاده‌های مغان از اداره راه و شهرسازی انتقاد کرد و گفت: نبود خط‌کشی در جاده‌ها موجب تصادف می‌شود که هر چه سریع‌تر باید خط‌کشی در جاده‌های مغان عملیاتی شود.

انتهای پیام/