نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: بعضی از فرمانداران ما آنقدر ضعیف هستند که من تعجب می کنم استاندار برای چه منفعتی و چه خدمتی و چه شاهکاری اینها را نگه داشته است.

گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار داشت: از وزارت اطلاعات و از سربازان گمنام امام زمان تشکر ویژه داریم که با رصد اطلاعاتی بسیار دقیق ۱۷ نفر از جاسوسان حرفه‌ای سیا در ایران را به دام انداختند، این موفقیت ضربه بسیار کاری و حرفه ای بر پیکره سیا است.

وی گفت: سال ۹۲ نیز ضربه بسیار کاری توسط وزارت اطلاعات ایران صورت گرفت، آن زمان کارشناسان ارشد سازمان سیا آن را به عنوان افتضاح اطلاعاتی و بزرگترین شکست آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر معرفی کردند که از عجایب امور این است که در زمان شاه سازمان اطلاعات ایران ملعبه دست آمریکا بود و حالا یک کابوس عظیم برای آنهاست.

عاملی افزود: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و سربازان گمنام امام زمان بارها تفوق حرفه‌ای خود را در سازمان سیا و سازمان‌های دیگر و سرویس‌های قدر اطلاعاتی دنیا ثابت کرده اند و این از برکات بزرگ انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: چندین قرن است که مسلمانان در اثر عقب ماندگی بسیار فاحش علمی، صنعتی و تکنولوژی عملاً برده غربی‌ها شده‌اند، آنها مسلمان ها را به طور مدام تحقیر می کنند و تو سری می زنند و مسلمان ها قادر به هیچ عکس العملی نیستند و برای نخستین بار ایران اسلامی غرور مقدس دینی و ملی امت را احیا کرده است.

وی تصریح کرد: عکس العمل ایران در برابر دزدی دریایی انگلیس و توقیف کشتی متخلف انگلیسی نشان داد که روزگار ذلت دیگر گذشته و زورگویی و قلدری چندین قرنه انگلیس در برابر ایران در عصر جمهوری اسلامی به نقطه آخر رسیده است، اقدام ایران آرزوی تمام مسلمان ها بود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: بعد از اقدام حماسی ایران یک نویسنده بزرگ عرب نوشت ” هذه هی القوه التی نریدها، وهذه هی المعامله التی نبتغیها حتى یفهم الغرب أن هناک قوه إسلامیه فی المنطقه لا یقدرون على زعزعه استقرارها و بهذا التصرف العقلانی الإیرانی أُجبر الرئیس الأمریکی على معامله إیران معامله دبلوماسیه ” یعنی این همان قدرتی است که ما سالها در آرزوی آن بودیم.

عاملی اظهار کرد: آنها باید بدانند که روزگار مقابله به مثل شروع شده است “الغُنم بالغُنم والغُرم بالغُرم” ما به ترامپ حالی خواهیم کرد که هزینه خروج از برجام برای او بسیار سنگین است، تمام تنش‌هایی که فعلا در منطقه پیدا شده همه نتیجه خروج از برجام است نه نتیجه سیاست‌های منطقی و عقلانی ایران، بیداری و آگاهی ملت آمریکا نیز ترامپ را تحت فشار گذاشته است و آنها می‌گویند خروج از برجام امنیت آمریکا را به مخاطره انداخته است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: این روزها جمعیت بسیار زیاد توریست به استان سرازیر شده است اما زیرساختهای لازم وجود ندارد؛ سرعین پر می‌شود، بر می گردند؛ فضای سبز، سرویس بهداشتی، محیط پاک، محیط امن، چشم انداز های متعدد ارزانی اجناس نسبت به سایر نقاط تأثیر فوق العاده در جذب توریست دارد، کمربند سبلان ظرفیت عظیم برای جذب توریست دارد ولی مغفول مانده است از نیر شروع می شود و به مشکین ختم می‌شود این منطقه در دنیا نظیر ندارد.

وی ادامه داد: توریست هرجا درختی و فضای سبزی همراه با سرویس بهداشتی می‌بیند اتراق می‌کند تا فقط از هوای استان مرتفع اردبیل که بام ایران و ییلاق ایران لقب گرفته استفاده کند اما متاسفانه سرانه فضای سبز ما از میانگین کشوری هم کمتر است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: بعضی از فرمانداران ما آنقدر ضعیف هستند که من تعجب می کنم استاندار برای چه منفعتی و چه خدمتی و چه شاهکاری اینها را نگه داشته است؛ بعضی از اینها آنقدر بی حال است که حال درختکاری و ایجاد فضای سبز برای اطراف شهر خود را هم ندارد که ابقاء اینگونه فرمانداران ظلم به استان است، گاهی عرضه یک دهیار یا یک بخشدار از آنها بالاتر است، فرمانداری که اعتقاد به اهمیت محیط زیست، فضای سبز و محیط معطر و جذاب ندارد یک روز هم نباید در سمت خود باشد چنین فرمانداری قطعاً در توسعه صنعتی، کشاورزی و تجاری هم موفق نیست.

عاملی گفت: در مسابقه اخیر والیبال چقدر مهمان از داخل و خارج به استان ما آمدند و در سرعین مستقر شدند چه میشد که جاده اردبیل تا سرعین هر دو طرف با درخت کاری شایسته و نه پراکنده به استان چهره سبز می داد؟ استان ما کویر نیست؛ بالای همین جاده سد یامچی، سد الماس و رود خانه دائم جاری قرار دارد. منطقه شام اسبی باید کلا متحول شو،. شام اسبی صرفاً یک روستا نیست در نقطه حساس توریستی به حال خود رها شده است.

امام جمعه اردبیل افزود: خروجی اردبیل از طرف آستارا را ملاحظه کنید تپه تپه ضایعات و نخاله های ساختمانی روی اتوبان ریخته شده است؛ این موضوع یک افتضاح برای همه ماست و مهمانان قطعاً به چشم استان‌های عقب مانده به ما نگاه می کنند. نه مسئولین اقدام می کنند و نه مردم پیگیر رفع این افتضاحات هستند؛ توریست هر کجا درخت و سرویس بهداشتی می بیند اتراق می کند و می گوید از این استان فقط هوای خوب آن را داشته باشم کاملا برنده ام اما مصیبت این است که در حساس ترین مراکز تفریحی هم خبری از سرویس بهداشتی نیست.

وی افزود: من این هفته به مناسبتی در کنار دریاچه نئور که از استثنائی ترین مراکز توریستی است، حاضر شدم آنجا توریست های جنوب کشور در به در دنبال سرویس بهداشتی بودند اما افسوس و هزاران افسوس خبری از سرویس بهداشتی نبود؛ نبود سرویس بهداشتی یک مصیبت است اما مصیبت بالاتر از آن این است که هر میهمانی این وضعیت را می بیند در عقل مدیریتی ما شک می‌کند که من از آقای استاندار تعجب می کنم که در ابقاء مدیران ضعیف چه برکتی و چه توفیقی دیده است؟!

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: این هفته دو حرکت ضد اخلاقی بر علیه توریست ها در استان ما صورت گرفت و دو نزاع بسیار زشت درست شد، در هر دو مورد هم مقصر اصلی از استان ما بود، کافی است چند مورد از این گونه بد اخلاقی ها صورت بگیرد دیگر فاتحه جریان توریسم خوانده می شود؛ در چنین مواردی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید بسیار بی رحمانه عمل کنند تا بازدارندگی خوبی صورت بگیرد تا کسی جرات جسارت و تعرض به مهمانان را نداشته باشد.

عاملی افزود: ما از جهت توسعه صنعت توریسم یک اشتباه هم داریم و آن تمرکز بر سبلان و دامنه سبلان و آب های معدنی آن است در حالی که جنوب استان از گنج های پنهان توریستی کشور است؛ آنجا هرچقدر سرمایه گذاری کنیم ضرر نکرده ایم که اولین قدم در آنجا توسعه راه های مواصلاتی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از استاندار محترم می خواهیم برای تسریع عملیات جاده کلور – درام اهتمام داشته باشند چرا که این جاده مزایای زیادی دارد؛ اولا جاده ای است بسیار امن برعکس پونل – خلخال و هم جاده اسالم که برف گیر است و خطر آفرین. آخرین مورد خطر هم سقوط ماشین با پنج سرنشین کلوری به ته دره و فوت آنها بود، دوم اینکه ارتباط استان با مرکز کشور، ۸۰ کیلومتر کوتاه می شود. سوم اینکه برای توسعه خلخال و مخصوصا باز شدن پای توریست به جنوب استان بسیار مفید است.

وی گفت: جنوب استان ما گنج پنهان و ناشناخته است که با باز شدن این جاده، خلخال تنفس اقتصادی بزرگی پیدا می کند؛ کل مسیر این جاده در استان ما ۲۸ کیلومتر است و جزء طرح های ملی است و ردیف بودجه برای آن باز شده است، ۲۰ کیلومتر آن اجراء می شود و نقشه ۸ کیلومتر دیگر هم کاملا تمام شده است.

عاملی بیان کرد: کل ۲۸ کیلومتر قرار است چهار بانده اجراء شود، ۵ کیلومتر از طرف زنجان کار شده و ۸ کیلومتر از طرف ما به صورت چهار بانده آماده آسفالت ریزی است، هم این خط ردیف ملی دارد و هم چهار بانده شدن سرچم ردیف ملی دارد و هم رضی – گرمی – بیله سوار ردیف ملی دارد و هم اردبیل – پارس آباد ردیف ملی دارد که چهار بانده شود. اصلاندوز – آذربایجان شرقی نیز ردیف ملی دارد.

خطیب جمعه اردبیل افزود: برای کل اینها در محدوده استان ما ۱۳۰ میلیارد برای امسال گذاشته‌اند، ۳۰ میلیارد هم دوباره گذاشتند و لذا کل این خطوط امسال ۱۶۰ میلیارد تومان پول دارد و ۲٫۵ برابر سال گذشته است که از این مبلغ ۲۷ میلیارد تومان به جاده درام اختصاص دارد. اما تخصیص همه اینها کم است.

وی اظهار کرد: جاده درام در سه ماهه اول با ۲۰ درصد تخصیص چهار میلیارد تومان دارد و این مبلغ خیلی کم است و از مدیریت ارشد استان می خواهم در خصوص تخصیص جاده ها مخصوصا جاده درام اهتمام بیشتری داشته باشند.

عاملی گفت: ۲۵ ذی قعده که امسال یکشنبه است را مراقب باشید. روزه این روز معادل روزه ۶۰ ماه است و طبق فرمایش امیرالمومنین ” هرکس این روز را روزه بدارد و شب آن را به عبادت بگذراند به پاداش عبادت صد ساله می رسد؛ عبادت صدساله‌ای که روزهای آن را به روزه و شبهای آن را به عبادت گذرانیده باشد”. خداوند در چنین روزی زمین را که سرتاسر آب بود قابلیت سکونت داده و از زیر مکه قابلیت آن را شروع کرده و بهترین محیط زیست را برای زندگی ما بر روی این کره فراهم کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: خداوند در این خصوص فرموده است « وَالْأَرْضَ بَعْدَ ذَلِکَ دَحَاهَا. أَخْرَجَ مِنْهَا مَاءَهَا وَمَرْعَاهَا. وَالْجِبَالَ أَرْسَاهَا. مَتَاعًا لَّکُمْ وَلِأَنْعَامِکُمْ» (آیات ۳۰ الی ۳۳ نازعات) و باز در خصوص دحوالارض فرموده «وَهُوَ الَّذِی مَدَّ الْأَرْضَ» (آیه ۳ سوره رعد). طبق روایات نخستین برآمدگی که از زیر آب بیرون آمد، کعبه بوده است و این نشان شرف بزرگ خانه خداست.

انتهای پیام/