مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: با راه اندازی 2 سایت جدید، 4 روستای شهرستان نیر از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، بهروز رزمی مدیرکل ICT استان در جلسه شورای اداری شهرستان نیر که با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار این شهرستان و جمعی از مدیران برگزار شد ضمن ارائه گزارش از وضعیت ارتباطی شهرستان نیر، گفت: با اتصال ۷۱ مدرسه شهری و روستایی به شبکه ملی اطلاعات در این شهرستان، عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستایی توسعه می یابد.

وی از تکمیل پوشش تلفن همراه و اینترنت در چهار روستا، با راه اندازی دو سایت ارتباطی اپراتور ایرانسل در این شهرستان خبر داد.

بهروز رزمی  به ۲ سایت جدید در حال احداث این شهرستان اشاره کرد و افزود: سایت روستای توتونسیز در مرحله بهره برداری و سایت روستای ایرنجی در مرحله نصب تجهیزات می باشد که با تکمیل و افتتاح این دو سایت، روستاهای اطراف نیز از پوشش تلفن همراه بهره مند می شود.

مدیرکل ICT استان ضمن اشاره به توسعه بانکداری الکترونیکی در روستاها و مناطق محروم و تاثیر آن در اشتغال روستایی، مهاجرت معکوس و کاهش هزینه ها گفت: با پیگیری های انجام شده به زودی یک دستگاه خودپرداز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای مهماندوست علیا نصب می شود.

در این جلسه علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات را امری ضروری و مهم دانست و به اجرای سریع و دقیق این پروژه تاکید کرد.

فرماندار شهرستان نیر نیز ضمن تشکر از تکمیل سایت روستای توتونسیز، خواستار تکمیل پوشش در روستاهای اوجغاز، کلاش و کمال آباد شد.