کوپا آمه‌ریکا در تاریخ خود شاهد اتفاقات عجیب و غریب زیادی بوده که وبسایت برزیلی گلوبو اسپورت به یادآوری برخی از آنها پرداخته.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، ، کوپا آمه‌ریکا، معتبرترین رقابت ملی در قاره آمریکای جنوبی در تاریخ طولانی و پر فراز و نشیبش شاهد اتفاقات عجیب و غریبی بوده. اتفاقاتی که از اولین دوره‌های این تورنمنت تا رقابتهای سالهای گذشته توجه بسیاری برانگیخته و بحث‌برانگیز بوده است. وبسایت برزیلی گلوبو اسپورت به یادآوری برخی از این اتفاقات عجیب پرداخته که در ادامه آنها را مرور می‌کنیم.

آرژانتین یک تماشاچی را از روی سکوها فرا می‌خواند

در اولین دوره کوپا آمریکا آرژانتین به دلیل اینکه یکی از بازیکنانش تیم را ترک کرده بود با خطر حذف از رقابتها مواجه بود. در آن روزها فوتبال در آمریکای جنوبی ورزش آماتوری بود و تیمها بازیکن ذخیره نداشتند. برای همین لحظاتی پیش از شروع بازی آرژانتین مقابل برزیل، آرژانتینی‌ها برای اینکه از حذف شدن‌شان از رقابتها جلوگیری کنند یکی از هواداران خود را از سکوها فراخوانده و در بازی از او استفاده می‌کنند. لاگونا، این تماشاچی خوش‌بخت نه تنها برای آرژانتین بازی می‌کند بلکه در جریان تساوی ۱-۱ دو تیم برای آلبی‌سلسته گلزنی هم می‌کند.

چهار پنالتی از دست رفته در یک بازی

در کوپا آمه‌ریکای ۱۹۹۹ در جریان دیدار آرژانتین و کلمبیا در مرحله گروهی در جریان بازی چهار پنالتی از سوی دو تیم از دست رفته و به گل تبدیل نمی‌شود. از این تعداد یک پنالتی برای آرژانتین هدر رفته ولی سه پنالتی برای کلمبیا از دست می‌رود. جالب اینجا است که هر سه پنالتی کلمبیا توسط مارتین پالرمو از دست می‌رود. جالب اینجا است که با این وجود کلمبیا موفق می‌شود آرژانتین را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد.

برخورد بروس ویلیس برزیلی با لیونل مسی

در فینال کوپا آمه‌ریکای ۲۰۱۶ که در صدمین سالگرد این رقابتها برگزار می‌شد برخورد عجیب و غریب داور برزیلی بازی با لیونل مسی به یکی از صحنه‌های به یاد ماندنی تاریخ این رقابتها تبدیل شد. رسانه‌های آمریکای جنوبی که چهره داور این مسابقه را به بروس ویلیس تشبیه می‌کردند تا مدتها در حال شوخی با نحوه برخورد او به لیونل مسی و به زمین افتادن عجیب و غریبش بودند.

دوره‌ای که تکلیف قهرمان رقابتها بعد از ۱۵۰ دقیقه مشخص شد

در سال ۱۹۱۹ فینال رقابتهای کوپا آمه‌ریکا بین برزیل و اروگوئه در وقت قانونی با تساوی بدون گل به پایان رسید و در پایان تصمیم بر این شد که بازی دو تیم تکرار شود. از بخت خوب برزیل پنج دقیقه بعد از دومین نیمه تکراری بازی دو تیم، گل برتری تیم برزیل به ثمر رسید و هر دو تیم تا پایان بازی عملا در زمین راه رفتند تا سوت پایان بازی به صدا درآید و جام قهرمانی به برزیل داده شود.

کوپا آمه‌ریکایی که شاهد حضور مارادونا با پیراهن شماره شش بود

دیگو مارادونا در کوپا آمه‌ریکای ۱۹۷۹ هنوز به ستاره درخشانی که سالها بعد از او سراغ داریم تبدیل نشده بود و یک بازیکن آرژانتینی بی نام و نشان بود که در آمریکای جنوبی از او به عنوان دیگو یاد می‌کردند. مارادونا در این تورنمنت با پیراهن شماره ۶ بازی می‌کرد. مارادونا در دو بازی مقابل برزیل و بولیوی با این پیراهن با میدان رفت ولی در ادامه رقابتها دیگر در ترکیب آرژانتین حضور نداشت چرا که برای شرکت در جام جهانی زیر ۲۰سال، از تیم حاضر در کوپا جدا شده بود و در آن رقابتها با پیراهن شماره ۱۰ به میدان رفت.

  • منبع خبر : ورزش سه