تیم ایران در حالی که در آستانه قهرمانی مسابقات کشتی آزاد نوجوانان جهان قرار داشت، با یک اعتراض نابجا نایب قهرمان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۷ تا ۹ مردادماه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با ۳ مدال طلای رحمان عموزاد در وزن ۴۸ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۸۰ کیلوگرم و سهیل یوسفی در وزن ۹۲ کیلوگرم، ۳ مدال نقره علی عرب در وزن ۴۵ کیلوگرم، مهدی ویسی در وزن ۵۵ کیلوگرم و عرفان الهی در وزن ۶۰ کیلوگرم و کسب ۱۶۶ امتیاز بعنوان نایب قهرمانی رسید.

تیم روسیه نیز با ۴ طلا و ۳ نقره و ۱۶۸ امتیاز قهرمان شد.

این در حالی است که در روز نخست ایران ٢ طلا و یک نقره کسب کرده بود و روز دوم شانس کسب ٣ طلا و ٢ برنز داشت، اما در کمال ناباوری قهرمانی را از دست داد.

در وزن ۵۱ کیلوگرم این مسابقات علی قلی زادگان در حالی که در دیدار رده بندی مقابل حریف اوکراینی ضربه شده بود از سوی داوران دیسکالیفه شد و تیم ایران امتیاز این وزن را از دست داد.

ماجرا از این قرار بود که قلی زادگان پس از این شکست در حالی که به داوری اعتراض داشت، با دستور کادر فنی به میان تشک می رود و داور با گرفتن دست او و کشتی گیر اوکراینی، دست حریف را به علامت پیروزی بالا می برد.
اما پس از آن در حالیکه طبق قانون کشتی گیران موظفند با مربی حریفشان نیز به نشانه احترام دست بدهند، این کشتی گیر نوجوان ایرانی در کمال تعجب از این کار خودداری کرد که همین امر از نگاه تیم داوری و مسئولان برگزاری مسابقات پنهان نماند و وی بدلیل همان اقدام دیسکالیفه و از مسابقات اخراج شد تا قهرمانی ایران علی رغم نمایش بسیار خوب شاگردان امیر توکلیان از دست برود و روسیه با ۲ اختلاف امتیاز بیشتر بر سکوی نخست قرار گیرد.

اگر این اتفاق رخ نمی داد و این کشتی گیر به همان مقام پنجمی هم می رسید ، ایران می توانست با ١٠ امتیاز بیشتر  کاپ قهرمانی را بالای سر ببرد .

  • منبع خبر : ورزش سه