مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: طرح "الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی" باهدف شناسایی مزیت‌ها و توانمندی مناطق، توانمندسازی و آموزش متقاضیان و متصل کردن مشاغل خانگی به بازار اجرایی می‎شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری حرف آور؛ قاسم رحیمی در مصاحبه زنده تلویزیونی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، طرح “الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی” را در ۳۱ استان کشور به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور اجرا می‌کند.

وی تصریح کرد: تعامل با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار، ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت بر فرآیند اجرای طرح از طریق نرم‌افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی از اهداف طرح ملی مشاغل خانگی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل با بیان اینکه این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، گفت: سهمیه استان اردبیل در طرح ملی مشاغل خانگی ایجاد و ساماندهی دو هزار شغل است که امیدواریم با اجرای بهینه آن و همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی، شاهد توسعه اشتغالزایی در سالی که به نام سال «جهش تولید» نامگذاری شده است، باشیم.

رحیمی، شرایط متقاضیان ثبت‌نام در طرح مذکور را داشتن حداقل ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آخرین مهلت ثبت نام در این طرح ۶ مهر است گفت: تاکنون ۲۰۲ نفر در سطح استان اردبیل در طرح توسعه مشاغل خانگی ثبت نام کرده اند.