مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اختصاص 12 میلیارد ریال اعتبار به احداث نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،نادر فلاحی صبح یکشنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: نیمی از این اعتبار توسط سازمان میراث فرهنگی کشور و نیمی توسط استان تامین شده است.

وی افزود: با اختصاص اعتبار به زودی عملیات ساخت اولین نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی در ورودی شهر اردبیل آغاز می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: زمین مورد نظر برای احداث این نمایشگاه تملک شده و در ۱٫۵ هکتار در خیابان مقدس اردبیلی احداث خواهد شد.

به گفته فلاحی در کنار عرضه صنایع دستی و هنرهای سنتی هنرمندان ورک شاپ های تولید صنایع دستی نیز دایر شده و در بخشی از نمایشگاه سوغات و غذاهای سنتی اردبیل معرفی می شود.

وی با اشاره به فعالیت بازارچه صنایع دستی اردبیل در مجاورت مجموعه جهانی شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از گردشگران استان بدون بازدید از این مکان استان را ترک می‌کنند در جانمایی احداث نمایشگاه دائمی صنایع دستی اردبیل مکانی در نظر گرفته شده تا در ورودی شهر بوده و مسافران ورودی و خروجی استان بتوانند از آن بازدید داشته باشند.

انتهای پیام/