علي نيکزاد در حاشيه جلسه فعالان اقتصادي با اعضاي کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در اردبيل اظهار کرد: نگاه دولت و مجلس، نگاه حمايتي از بخش خصوصي و فعالان اين حوزه است تا حمايت همه‌جانبه از فعاليت‌هاي آنها بدون اقتصاد رانتي، فساد و دلالي انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کلبه خبر،علی نیکزاد در حاشیه جلسه فعالان اقتصادی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در اردبیل اظهار کرد: نگاه دولت و مجلس، نگاه حمایتی از بخش خصوصی و فعالان این حوزه است تا حمایت همه‌جانبه از فعالیت‌های آنها بدون اقتصاد رانتی، فساد و دلالی انجام شود.

وی آمار بیکاران استان را ۷۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ایجاد اشتغال برای این بیکاران دغدغه جدی ما است که امیدواریم با همت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان این نیروهای جوان، آماده و مستعد جذب بازار کار شوند.

تکرار آمار ۷۰ هزار بیکار استان در سال جاری آن هم از زبان مقام رسمی کشور و مقایسه آن با اعلام دقیق همین آمار در شش سال پیش این پرسش  را در ذهن ایجاد می کند که براستی چه تناسب و هماهنگی دقیقی میان آمار بیکاران و آمار اشتغال در استان وجود دارد که حتی یک نفر نیز از آمار بیکاران تغییر نیافته است!؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: از محل سفر رئیس جمهور ۱۹ هزار میلیارد تومان به استان‌ها منابع تخصیص یافته که سهم استان اردبیل در پرداخت منابع نقدی ۹۲۰ میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین درباره پروژه راه آهن اردبیل گفت: بعد از گذشت ۲۱ سال، راه آهن اردبیل – میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر با پیشرفت ۹۰ درصد در حال اجراست که برای تکمیل این پروژه به ۲ هزار میلیارد تومان منابع نیاز است.

به گزارش کلبه خبر، با در نظر گرفتن شاخص ها و معیارهای دولت در شناسایی و تعریف افراد شاغل و بیکار و قبول و اعلام آمار رسمی بیکاران استان باید پذیرفت که هم اکنون نزدیک ۷۰ هزار جوان تحصیل کرده، معادل هفت لشگر در استان اردبیل بیکار وجود دارد که در صورت عدم برنامه ریزی برای این مهم، چه بسا خود به عنوان یک تهدید جدی بشمار می رود.

انتهای پیام/ فاطمه روح نواز 

  • نویسنده : فاطمه روح نواز