استاندار اردبیل گفت: استقبال از گردشگران نیازمند آموزش جدی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،اکبر بهنام جو در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از ۱۵ بهمن دوره های آموزشی برای دست اندرکاران گردشگری برگزار می کند.

وی گفت: تمام افرادی که از لحظه ورود مسافر با آنها در ارتباط هستند تا افرادی که در اسکان و پذیرایی گردشگران نقش دارند ، باید از این آموزش ها بهره مند شوند.

استاندار اردبیل با تاکید بر شناسایی افرادی که در استقبال از گردشگران نقش مهمی دارند ، خواستار برگزاری این دوره ها برای این افراد در مرحله اول شد.

استاندار اردبیل همچنین به پاکسازی محیط شهری و فضاهای گردشگری از زباله اشاره کرد و زیبایی شهر را یکی از ارکان توجه و جذب گردشگران دانست.

وی افزود: دستگاه های مرتبط باید با همکاری دفتر فنی استانداری در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده و اقدامات عملی را در زمینه دفن و امحای زباله ها به انجام رسانند.

بهنام جو همچنین با اشاره به تقویت بخش گردشگری سلامت در استان گفت: بخش های بیمارستانی و هتل بیمارستان ها با همکاری شرکت های بازاریاب در این زمینه همکاری کرده و بیماران خارجی را برای درمان به استان اردبیل جذب کنند.

وی اظهار داشت: در این زمینه نیز لازم است تمام افرادی که با بیماران ورودی به استان مواجه می شوند برای جذب آنها، آموزش ببینند.

بهنام جو به مطالعات انجام شده در راستای ایجاد مجتمع های خدمات رفاهی و پذیرایی بین راهی در جاده های استان اشاره کرد و گفت: در این طرح ها تلاش شود فاصله زمانی اندکی بین واحدهای مستقر در جاده ها لحاظ شود.

وی ادامه داد: در ایجاد مناطق گردشگری در کناره جاده ها نیز باید چهره طبیعی منطقه حفظ شده و طبیعت کشاورزی و گردشگری استان واضح تر شود.

در این جلسه تعدادی از مسئولان شرکت های مرتبط با حوزه گردشگری و کارشناسان این حوزه طرح ها و مطالعات خود را در زمینه جذب گردشگر و ایجاد واحدهای اقامتی و گردشگری ارائه کردند.

انتهای پیام/