مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: همزمان با هفته پاسداشت استان اردبیل، اسناد بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، نادر فلاحی در جلسه هماهنگی برنامه های هفته پاسداشت استان اردبیل اظهار داشت: این اسناد در قالب موزه اسناد بقعه در مسجد جنت سرای مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به نمایش درخواهد آمد.

وی افزود: این اسناد مربوط به دوره صفویه بوده و اطلاعات قابل توجهی از یک بازه تاریخی حساس و کلیدی کشور در اختیار پژوهشگران و علاقه مندان قرار می دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به غنای تاریخی اردبیل گفت: ۲۰ درصد از اشیا بخش اسلامی موزه ملی ایران مربوط به استان اردبیل است و این مهم گویای قدمت تاریخی و تکثر آثار میراثی در این استان است.

فلاحی افزود: هفته استان اردبیل با محوریت معرفی خاندان صفوی و نقش تاثیرگذار آن در انسجام ملی و تاریخ ایران برگزار می شود و در این دوره نقش اسناد، کتب، پژوهش های منسجم دانشگاهی و مطالعات کارشناسی به صورت برجسته تر دیده شده است.

وی با تاکید به اینکه در این هفته برنامه های فرهنگی متنوعی از ۴ لغایت ۱۰ مرداد ماه تدارک دیده شده است، تصریح کرد: تبیین جایگاه صفویه به ویژه شاه اسماعیل صفوی در انتخاب شیعه به عنوان مذهب رسمی کشور از اهداف برنامه هااست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: علاوه بر این بناهای تاریخی شاخص مرتبط با دوره صفوی به ویژه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و بقعه شیخ کلخوران جهت میزبانی رویدادها آماده سازی شده است.

انتهای پیام/