رئیس‌جمهور آمریکا که همواره مسئله تغییرات آب و هوایی و پیامد‌های پرخطر آن را بی‌اهمیت دانسته است، اظهارات عجیبی در مورد توفان درجه ۵ بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، توفان پرقدرت «دوریان» در حالی به ایالات شرقی آمریکا نزدیک می‌شود که به شهروندان در نواحی مسکونی ایالت جورجیا و کارولینای جنوبی اعلام شده خانه‌های خود را ترک کنند.

در حالی که این توفان بخش‌های گسترده‌ای از شرق آمریکا را تهدید می‌کند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که همواره مسئله تغییرات آب و هوا و پیامد‌های پرخطر آن را ترفند چینی‌ها برای تضعیف اقتصاد آمریکا توصیف کرده است، روز گذشته در دفتر مرکزی مدیریت اضطرار فدرال در واشنگتن حاضر شد و اظهارات عجیبی در مورد توفان درجه ۵ بیان کرد.

او در خصوص توفان پرقدرت دوریان گفت: ما نمی‌دانیم چه بلایی سرمان می‌آید. آنچه که همه ما می‌دانیم این است که احتمالا بزرگ است. مطمن نیستم که حتی درباره توفان درجه ۵ شنیده باشم فقط می‌دانم که وجود دارد.

او در ادامه گفت: من توفان درجه ۴ را دیده ام. شما حتی آن را ندیده اید، اما مقوله ۵ چیزی است که حتی نمی‌دانم درباره آن شنیده ام، چه برسد به اینکه بدانم وجود دارد.

شبکه سی ان ان گزارش داد ترامپ این اظهارات را اندکی قبل از آنکه توفان دوریان ایالت باهاما را تحت تاثیر قرار دهد، گفته است.

به گفته کارشناسان هواشناسی، توفان دوریان چهارمین توفان درجه ۵ است که از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ، بخش‌هایی از آمریکا را درنوردیده است. توفان‌های ایرما، ماریا و مایکل که طی ۳ سال گذشته در آمریکا رخ داد از توفان‌های درجه ۵ بودند.

ترامپ اندکی پس از وقوع توفان ایرما در مناطق جنوبی این کشور در سال ۲۰۱۷ اظهارات مشابهی را مطرح کرده بود. در آن زمان، ترامپ به خبرنگاران گفت: “من هرگز حتی نمی‌دانستم که توفان درجه ۵ وجود دارد.” او در رقابت‌های انتخاباتی متعهد شده بود از توافقنامه آب و هوایی پاریس خارج شود. وی این پیمان را ترفندی برای کنترل توسعه کشور‌های پیشرفته دانست. اخیرا گزارش شد که او پیشنهاد استفاده از بمب‌های اتمی را برای منحرف کردن مسیر توفان‌ها پیشنهاد کرده است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرنگاران جوان