سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در سال‌جاری ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۳۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی جهت اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی ورزشی استان تخصیص یافته که این اعتبار جوابگوی نیاز مالی طرح‌های ورزشی شروع شده از سال‌های قبل نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، محمدرضا برادران اظهار کرد: در سال‌جاری ۱۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۳۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی جهت اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی ورزشی استان تخصیص یافته که حتی در صورت تخصیص کامل اعتبارات یاد شده این اعتبار جوابگوی نیاز مالی طرح‌های ورزشی شروع شده از سال‌های قبل نیست.

وی افزود: پرداخت اعتبارات طرح‌های ورزشی به‌صورت اوراق خزانه مدت‌دار ۲ تا سه ساله موجب بی‌رغبتی پیمانکاران مجری این پروژه‌ها به شرکت در پیمان مناقصه و تمایل به اجرای پروژه‌های عمران ورزشی این استان شده است.

سرپرست ورزش و جوانان استان اردبیل واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره ورزشی استان به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با استفاده از قانون ماده ۲۷ را تنها راهکار مناسب برای تکمیل و راه‌اندازی اماکن ورزشی در حال ساخت نیمه‌کاره رها شده دانست.

وی گفت: در حالی که استخر شنای سرپوشیده دولتی فجر خلخال به‌علت نیاز به تعمیر از چهار سال پیش متوقف و تعطیل شده بود، اخیرا با استفاده از ظرفیت ماده ۲۷ کار تعمیرات این مکان ورزشی با برآورد هفت میلیارد ریال هزینه به شرط استفاده ۱۳ ساله سرمایه‌گذار بخش خصوصی به مجری بخش خصوصی واگذار شد و این استخر در حال تعمیر و آماده شدن برای راه‌اندازی مجدد است.

برادران تصریح کرد: اجرای پروژه احداث زورخانه در شهر خلخال تاکنون ۲ بار به مناقصه گذاشته شده و مناقصه سوم نیز هم‌اکنون در حال انجام بوده و چنانچه این بار نیز هیچ پیمانکاری برای اجرای آن اعلام آمادگی نکند به ناچار با ترک تشریفات این پروژه اجرا خواهد شد.

وی افزود: در حالی که برای اجراء و تکمیل این پروژه ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، در حال حاضر از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار منظور شده برای این طرح ورزشی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به‌صورت اوراق خزانه ۲ تا سه ساله تخصیص یافته که در صورت اعلام آمادگی پیمانکار در مناقصه سوم عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/