استاندار اردبیل گفت: همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل پروژه عمرانی ، صنعتی و گردشگری در استان به ارزش بالغ بر 30 هزار میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، اکبر بهنام جو روز شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تمهیدات لازم برای سفر ریاست محترم جمهور به استان اندیشیده شده ، گفت: به منظور بررسی و فراهم کردن مقدمات سفر دکتر روحانی به استان، تیم ویژه نهاد ریاست جمهوری، طی روزهای آینده در استان حضور می یابند.

استاندار اردبیل از برگزاری نشست مدیران بانک های کشور در روز ۱۴ مرداد ماه امسال در تهران با هدف جذب تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی و تولیدی استان خبر داد.

بهنام جو گزارشی از اقدامات انجام گرفته در جهت تامین آب شرب روستاهای استان ارائه کرد و افزود: با برنامه ریزی انجام گرفته تلاش می کنیم ۳۰۰ روستای غیر برخوردار از آب شرب لوله کشی سالم و بهداشتی از این نعمت بهره مند شوند و در این خصوص نیز مجتمع های آبرسانی روستایی در استان را در حال تکمیل داریم.

نماینده عالی دولت در استان گریزی هم به پروژه عظیم راه آهن میانه – اردبیل و ادامه آن به شمال استان جهت اتصال به خط ریلی جمهوری آذربایجان زد و ضمن قدردانی از مدیر عامل بانک ملی ایران در تامین فاینانس داخلی ، اظهار کرد : طرح توجیهی اتصال خط ریلی کشورمان به جمهوری آذربایجان از طریق ادامه خط ریلی اردبیل – پارس آباد اقدام مهم دیگری در راستای تامین زیرساخت های توسعه متوازن استان است.

استاندار اردبیل با اشاره به واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی و تاکید بر اینکه دولت بنگاه دار اقتصادی خوبی نیست و خصوصی سازی با رعایت شرایط خود باعث رونق و شکوفایی مجموعه می شود ، بیان کرد: اشتغالزایی جدید برای ۵۰۰ نفر ، تبدیل وضعیت نیروهای موجود و افزایش دریافتی حقوق و مزایای نیروی انسانی ، فعال سازی کارخانه قند و برنامه ریزی جهت توسعه تولید و صادرات از جمله اقداماتی است که در مدیریت جدید در این مجموعه انجام و مورد راست آزمایی نیز قرار گرفته است.

استاندار اردبیل هدفگذاری ایجاد ۲۰ هزار شغل جدید در سال گذشته و تداوم این برنامه ریزی در سال جاری را خاطر نشان و تاکید کرد : وجود ۶۵ هزار بیکار در استان و اضافه شدن سالانه بیش از ۶ هزار نفر به جمعیت بیکاران استان ، تلاش و مشارکت جدی مدیران دستگاه ها و بانک ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی را می طلبد که در این خصوص نیز موفقیت های چشمگیری حاصل شده است.

استاندار اردبیل فعال سازی مجدد واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال ، احداث کارخانه بزرگ حدید مبتکران کامیون سازی مشگین شهر ، طرح توسعه کارخانه آرتاویل تایر ، مجموعه تولید شیرآلات بهداشتی گرمی، طرح های گردشگری سرعین و … را از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان بیان و ابراز امیدواری کرد : با تکمیل و راه اندازی طرح های تولیدی و اقتصادی در حال احداث استان ، بخش عظیمی از مشکل بیکاری جوانان مرتفع شود.

بهنام جو از راه اندازی سامانه اشتغال استان خبر داد و گفت : با هدف شفاف سازی اشتغال ایجاد شده ، مشخصات و اطلاعات افراد مشغول به کار شده در این سامانه بر اساس نام ، کد ملی و شماره همراه شاغلان ثبت می شود.

استاندار سرمایه گذاری را عامل مهم توسعه استان برشمرد و همگان بویژه رسانه ها را به تشویق ، ترغیب و جذب سرمایه گذاری دعوت کرد .

وی گفت: یک هزار و ۱۴۵ واحد کارگاهی دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که ۷۴۸ مورد از این تعداد فعال می باشد و تلاش می کنیم با فعال سازی واحدهای راکد بعنوان ظرفیت قابل توجه اشتغال استان در شرایط کنونی و وجود مشکلات اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه کشورمان ، شاهد رونق تولید و اشتغال استان باشیم.

بهنام جو علت تعطیلی طولانی مدت برخی کارخانه های استان را عدم توفیق در واگذاری ها و تغییرات اقتصادی کشور بیان کرد.

استاندار اردبیل انتخاب و انتصاب مدیران توانمند و بومی استان با تاکید بر پاکدستی و اخلاق مداری را عامل مهم در پیشبرد برنامه های توسعه استان دانست و تاکید کرد : مدیرانی که توانمند نباشند برکنار می شوند.

استاندار اردبیل بار دیگر بر رعایت اصل بی طرفی مدیران در فعالیت های تبلیغات انتخاباتی کاندیداها و پذیرش و استقبال از نقد منصفانه رسانه ها فراخواند و گفت : رسانه ها و صاحبان قلم و اندیشه نیز با انتقاد سازنده و ارائه راهکارهای علمی و عملی در راستای پیشبرد اهداف توسعه استان قدم بردارند.

انتهای پیام/