مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از افزایش پانزده برابری اقامت در واحدهای بوم گردی استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، نادر فلاحی از افزایش پانزده برابری اقامت در واحدهای بوم گردی استان اردبیل در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

وی گفت: در سه ماهه نخست سال قبل حدود ۸۳۰ نفر در واحدهای بومگردی در سطح استان اقامت داشتند که این میزان در سال جاری به بیش از هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه اکنون ۳۵ واحد بومگردی در سطح استان فعال است، تصریح کرد: توسعه واحدهای بومگردی در سطح استان با توجه به قابلیت های تاریخی و طبیعی اردبیل جز اولویت های ما در اداره کل میراث فرهنگی استان است.

فلاحی ادامه داد: واحدهای اقامتی استان اردبیل باید پاسخگوی تمامی ذایقه ها و سلایق مختلف در حوزه گردشگری باشد و در این خصوص تسهیلات ویژه ای برای ایجاد کنندگان واحدهای بومگردی اعطا می شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه بومگردی می تواند به اقتصاد مناطق روستایی و جوامع محلی کمک کند، اضافه کرد: توسعه واحدهای بومگردی از شمال تا جنوب استان، سیاست اصلی ما در این حوزه خواهد بود.

انتهای پیام/