طی چند روز اخیر حجم گسترده ای از اخبار دروغ و حاشیه ساز در کنار گزارش‌های شبکه های ماهواره ه ای اینترنشنال و بی بی سی و شبکه های اجتماعی با موضوع جان باختن یک دختر دانش آموز اردبیلی علاوه بر تهییج فضای افکار عمومی و ناآرامی کسترده در کشور به ویژه اردبیل، اظهارات برخی چهره های خاص نیز در این خصوص بر غم و اندوه و ناراحتی خانواده متوفی افزود.

  به گزارش پایگاه خبری  و اطلاع رسانی کلبه خبر به نقل از سبلان ما ، طی دو سه روز اخیر حجم گسترده ای از اخبار دروغ و حاشیه ساز در کنار گزارش‌های شبکه های ماهواره ای اینترنشنال و بی بی سی و  شبکه های اجتماعی با موضوع جان باختن یک دختر دانش آموز اردبیلی اختصاص یافت که علاوه بر تهییج فضای افکار عمومی در کشور به اغتشاش و آشوب گسترده در شهرستان اردبیل نیز منجر شد.

هر فرد دغدغمند به این موضوع با کمی تحقیق و بررسی به راحتی می توانست با پی بردن به واقعیت ماجرا ضمن نیفتادن در دام دشمنان، با روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه مانع ایجاد التهاب در سطح شهر شود، التهابی که ضمن ابجاد فضای ناآرام در سطح شهر منجر به تعطیلی مشاغل و کسب و کارهای مردم عادی شد.

آغاز دروغ پردازی ها و حاشیه سازی های مرگ یک دختر دانش آموز در اردبیل

عصر روز جمعه شبکه های اجتماعی وابسته به ضد انقلاب با همراهی شبکه های دست نشانده استکبار ماننداینترنشنال و بی بی سی از مرگ یک دختر دانش آموز در مدرسه شاهد اردبیل خبردادند و با موج سواری دروغین سعی در ایجاد التهاب در کشور و به هم ریختن امنیت و آرامش مردم کردند، دروغ هایی که خیلی زود، آشکار شد و امپراطوری رسانه ای غرب را بار دیگر رسوا کرد.

بعد از تشییع جنازه و اطلاع خانواده متوفی از سوء استفاده دشمنان و عناصر ضد انقلاب از مرگ عزیزشان، واکنش نشان داده و با انتشار ویدویی در شبکه های اجتماعی ضمن تکذیب دورغ های دشمنان از مردم خواستند در دام دشمنان نیافتند چراکه اسراء بر اثر بیماری قلبی مادرزادی که داشت در بیمارستان فوا کرده است.

علی پناهی عموی اسراء پناهی در این ویدیو تصریح کرد که بیماری اسرا بعد از فوت پدرش که یک ماه پیش درگذشته است تشدید  شد و روز واقعه با تماس برادر متوفی با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد و تلاش ها پزشکان برای نجات وی نیز بی نتیجه ماند و اسرا به دیار باقی شتافت.

اما ماجرا  به اینجا ختم نشده بود چرا که اسرا علاوه بر اینکه در مدرسه شاهد درس نمی خواند بلکه مدت ها پیش هم ترک تحصیل کرده بود.

رسانه های ضد انقلاب و شبکه های حکومتی استکبار از سه روز پیش ادعا کرده بودند که اسرا در مدرسه شاهد درس می خواند و روز چهارشنبه به همراه سایر دانش اموزان این مدرسه به زور به اجتماع وحدت  برده شده و بعد از برگشت از اجتماع نیز مورد ضرب و شتم ماموران قرارگرفته و به بیمارستان منتقل شده است در حالیکه اسرا  دانش آموز دبیرستان سبلان بود که مدت ها پیش به دلیل بیماری که داشت ترک تحصیل کرده بود و حتی با اسرار و دعوت مکرر معلم و مدیر مدرسه نیز برای ادامه تحصیل اقدام نکرده بود.

اما اخبار منتشر شده از شاهدان عینی در رسانه های تصویری و خبرگزاری ها در خصوص واقعیت ماجرای دبیرستان شاهد منجر به افشای سناریوی دروغ ضد انقلاب در اینخصوص می شود چراکه بی بی سی ادعا کرده بود۱۰ دانش‌آموز مدرسه شاهد اردبیل پنج‌شنبه دستگیر شدند که بلافاصله با واکنش سریع و تکذیب مسئولان آموزش‌ و پرورش اردبیل در رسانه های مواجهه شد.

دروغ پردازی های عوامل ضد انقلاب و استکبار به اینجا هم ختم نشد چراکه در روز واقعه و اغتشاش کشته سازی دیگری رقم خورد و این بار پرونده آی‌تک دختر دانش آموزی که خرداد ماه سالجاری فوت کرده بود جهت تهییج بیشتر افکار عمومی  شرکت کننده در اغتشاش شایعه سازی شد که با واکنش مردمی و رسانه ای مواجه شد و تیر دشمن به سنگ خورد.

افتضاح رسانه‌های غرب مردم اردبیل را حیرت‌زده کرده است

آیت‌الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل عصر شنبه در جمع خبرنگاران، خطاب به مردم استان اردبیل در مورد نا ارامی های اخیر گفت: شایسته است مردم استان و کشور بصیرت و هوشیاری خود را در مقابل این حرکت‌های نابخردانه غربی‌ها حفظ کرده و اجازه ندهند تا سوژه تبلیغاتی جدید به دست دشمنان بیفتد.

وی تصریح کرد: در یک کشته‌سازی دروغین و شایعات منتشر شده کذب، بی‌پایه و اساس از دیروز رسانه‌های غرب سعی می‌کنند تا کشته شدن یک دختر اردبیلی را به عنوان حرکت تحریک‌آمیز علم کنند در حالی که چنین حادثه‌ای در اردبیل رخ نداده و وقوع آن از پایه و بن و اساس دروغ محض است.

 امام جمعه اردبیل گفت: مردم ما باید در مقابل چنین حرکت‌های مزبوحانه دشمن، راه و تابلوی مسیر را به خوبی بشناسند و با بصیرت عمل کرده و اجازه ندهند تا از احساسات و عواطف فرزندان آنها سوءاستفاده شود.

آیت‌الله عاملی تلاش گسترده و سهمگین دشمن را در ایجاد جنگ روانی و روحی بسیار وحشتناک یادآور شد و افزود: در حالی که نظام غرب خود مبدأ ترور و سرکوب جریان‌های آزادیخواهی است، امروز برای ملت ایران خط و نشان می‌کشند و حاکمان دست‌نشانده منطقه‌ای آنها نیز به هر وسیله و ابزاری مجهز شدند تا بمباران تبلیغاتی به راه بیندازند.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: مکر و حیله دشمنان برای ملت ایران روشن است و خانواده‌های مسلمان و آزاده ایرانی هیچ وقت حرکت‌های شوم نظام استبدادی و استکباری را فراموش نخواهند کرد و قطعاً در میدان بازی آنها فریب نخواهند خورد.

پیام عموی اسراء به علی دایی؛از شما گلایه دارم، مطالب غیر واقعی شما باعث آزردگی خانواده داغدار شد

در میان تمام سلبیریتی هایی که به موضوع اسراء پرداخته و  کمک حال امپراطوری دروغ رسانه ای دشمن بودند، اظهارات پرافتخارترین ورزشکار اردبیلی که شهره آفاق است و بارها کمک احوال مردم در اقصی نقط کشور بوده، تعجب و گلایمندی خانواده داغدار پنای را به دنبال داشت.

عموی اسراء بعد از اطلاع از پیام اینستاگرامی علی دایی و آتش افروزی فتنه دشمنان با انتشار پیام تصویری در شبکه های اجتماعی از اسطوره فوتبال کشور انتقاد کرد و گفت: از شما گلایه دارم، قبل از اینکه از کم و کیف و واقعیت ماجرا آگاه شوید در فضای مجازی مباحثی مطرح کردید که دروغی بیش نیست، آقای دایی خانواده ما عزادار است و این مباحث باعث آزردگی پدر، مادر من و اعضای خانواده ما شده است.

پناهی می گوید: من این حرف‌ها را تکذیب می کنم و از شما هم می‌خواهم صریحا حرف‌های مطرح شده در فضای مجازی را تکذیب کنید تا در فضای آرام خانواده عزادار به زندگی خود ادامه دهیم.

کم نیستند سلبیریتی هایی که تحت تاثیر القائات معاندان و دشمنان نظام و ملت قرار گرفته و یا به دنبال منافع شخصی  بر آتش فتنه می افزایند.

یکی از کاربران فضای مجازی که دلداده شهریار فوتبال ایران است با اظهار گلایمندی از دایی می گوید، آقای دایی این سخنان در این برهه از شما بعید بود چرا به وصیت پدر عمل نکرده  و وارد سیاست ناصحیح شدید.

واکنش نمایندگان اردبیل در مجلس به ناآرامی های اخیر اردبیل

سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در مورد نا آرامی های اخیر در اردبیل واکنش نشان داده  و در صحن مجلس گفته است:افرادی که در اغتشاشات شرکت داشتند، اردبیلی نیستند چراکه مردم اردبیل مردمی متدین، متعهد و پایبند به انقلاب و نظام و شهدا هستند.

وی  با اظهار تاسف از اظهارات اسطوره های ورزشی درخصوص موضوعات اخیر  گفت: آنها باید توجه داشته باشند که در بستر امنیت که فراهم شد، توانستند اسطوره شوند، اما امروز از اغتشاشگران حمایت می کنند، این افراد احترام خود را باید حفظ کنند.

موسوی یادآور شد: پشت سر این اغتشاشات، دشمن است و برای ما فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب است، لذا اجازه نخواهیم داد که دشمن بهره ای از این فضا ببرد.

وی به شایعات موجود در مورد مرگ اسرا پناهی نیز اشاره کرده و گفته است،  نتایج تحقیقات میدانی نشان داد که در اردبیل هیچ اتفاقی نیفتاده است، پدر و مادر دختر فوت شده ۲ سال پیش طلاق گرفته بودند و پدر اسرا نیز یک ماه پیش فوت شده بود و وی از بیماری قلبی نیز رنج می برد.

کشورمان پس از انقلاب اسلامی همواره با تهدیدهای متعددی رو‌به‌رو بوده و همه این تهدیدها به دلیل احساس خطر مخالفانِ پیشرفت حقیقی کشور به مردم تحمیل شده است.

به گفته کارشناسان؛ هرچه ریشه‌های جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته عمیق‌تر شده، تهدیدها و فتنه‌گری‌های داخلی و خارجی هم پیچیده‌تر شده است و این نشان از قدرت کشورمان در پیشرفت و حرکت به سمت قله آرمان‌هایش دارد.

علیرضا معاففعال سیاسی در این‌باره می‌نویسد: «با وجود آنکه بسیاری از نقاط کشور آرام است و اکثریت قریب به اتفاق مردم مرز خود را از آشوبگران و اغتشاشگران و فتنه انگیزان جدا کرده‌اند اما تعداد کمی به برخی حرکت‌های خیابانی و اغتشاشات میدانی روی آورده‌اند و این روزها فضای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی مملو  از اخبار و تحلیل‌های مربوط به اغتشاشات و وقایع پیرامون فوت خانم مهسا امینی است.»

وی می‌افزاید: «بسترهایی مانند توئیتر و اینستاگرام علناً تبدیل به میدان هدایت و مدیریت آشوب و اغتشاش شده‌اند.

در نتیجه اغتشاشات اخیر، خسارت‌هایی از سوی اغتشاشگران به اموال خصوصی وعمومی وارد آمد که آمار‌هایی نیز در این زمینه منتشر گردید. بسیاری از کسبه به‌ویژه در مراکزی از شهر‌ها که محور اقدامات اغتشاشگران بوده، اعلام می‌کنند که برای درامان‌ماندن از آشوب‌ها ناچار بودند حوالی عصر  کسب‌وکار خود را تعطیل کنند که این تصمیم ناخواسته باعث کاهش میزان فروش در اوج تقاضا و افت درآمد آنان شده است.

بسیاری از این کسب‌وکار‌ها که با عبور از دو سال سخت کرونایی حالا مجالی برای کاسبی پیدا کرده‌اند، از ترس واردشدن خسارت‌های سنگین، ناچارند از خیر بخشی از درآمد خود بگذرند تا لااقل در امان باشند.

انتهای پیام/