امام جمعه اردبیل در صفحه شخصی خود در توئیتر، در پی جان‌باختن شماری از شهروندان کشورهای ترکیه و سوریه در زلزله اخیر پیام تسلیتی صادر کرد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی روز سه‌شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر، در پی جان‌باختن شماری از شهروندان کشورهای ترکیه و سوریه در زلزله اخیر پیام تسلیتی صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: از عمق جان در غم و غصه ملت بزرگ ترکیه و سوریه مخصوصاً آسیب‌دیدگان زلزله شریک هستیم و برای جان‌باختگان، درجات عالیه و عنایات خاصه حضرت حق و برای بازماندگان، خلفیت خداوندی را مسالت دارم و از تمام هموطنان مکرم بویژه آذری‌های عزیز می‌خواهم در کنار مساعدت‌های دولت محترم جمهوری اسلامی از ارسال مایحتاج زلزله زدگان مضایقه ننمایند.

زلزله هولناک بامداد دوشنبه در جنوب ترکیه و شمال سوریه تاکنون بر اساس آمار نهادهای رسمی ۲ کشور در مجموع ۳۹۸۵ کشته برجای گذاشته و کار امدادرسانی و خارج کردن زلزله‌زدگان از زیر آوار گسترده ساختمان‌ها همچنان ادامه دارد. نهادهای بین‌المللی و کشورهای جهان نیز ارائه کمک‌ها به ترکیه و سوریه را آغاز کرده اند.

طبق آمار رسمی تاکنون در کشور ترکیه ۳۳۸۱ نفر در این زلزله جان خود را از دست داده و ۲۰۴۱۶ نفر نیز مصدوم شده اند. همچنین ۶۲۱۷ بنا ویران شده است.

انتهای پیام/