فرمانده مرزبانی استان اردبیل با بیان اینکه امنیت کامل در مرزهای کشور برقرار است، گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در مرز‌های استان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، سردار سیدشاهین اسمعیلی فرمانده مرزبانی استان اردبیل یکشنبه شب در اولین یادواره شهدای مرزبانی شهرستان پارس آباد که با محوریت شهدای امنیت در حسینیه اعظم شهرستان پارس آباد و همزمان با اولین روز ایام فاطمیه برگزارشد، اظهار کرد : نیروی مرزبانی برای پاسداری از مرزهای ایران همیشه آماده و مایه آرامش و اطمینان خاطر برای مردم کشور ایران اسلامی است

فرمانده مرزبانی استان اردبیل با بیان اینکه امنیت کامل در مرزهای کشور برقرار است، گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در مرز‌های استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه روز به روز بر اقتدار و عظمت کشورمان افزوده می‌شود و هیچ کشوری نمی‌تواند نگاه چپ کشورمان داشته باشد، تصریح کرد: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران امنیت است این امنیت در سایه خون شهدا دلاورمردی‌های مرزبانان و مرزداران به وجود آمده است و ما قدردان این امنیت هستیم

سردار اسمعیلی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدا اقدام کوچکی در راستای ترویج فرهنگی ایثار و شهادت و اهداف والای شهدا است.

وی با اشاره به لزوم الگو سازی از شهدا برای نسل جوان، خاطر نشان کرد: امروز وظیفه سنگینی را مسئولین، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در قبال نسل جدید بر عهده دارند و معرفی الگوی رفتاری و کرداری شهدا از مهمترین اقدامات برای نسل آینده بشمار می رود و یادواره های شهدا بهترین مکان برای این مهم است.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل افزود: در واقع این خانواده‌‌‌های معظم شهدا بودند که پس از حضرت فاطمه زهرا (س)، با تربیت فرزندانی شجاع، دلیر و فداکاری که خونها و جان هایشان در این راه دادند، نقش به سزایی در دفاع از حریم اسلام و ولایت ایفا کردند.

وی با تاکید براینکه شهدا رفتند و برای ما آسایش و عزت آفریدند، گفت: شهدا برای توسعه اسلام ناب محمدی رفتند و امروز ما میراث‌دار نعمت بزرگی هستیم که از برکت شهدا به جای مانده است.

سردار اسمعیلی با تأکید بر اینکه افتخار می کنیم سرباز ولایت هستیم، بیان داشت: دشمنان ما دست به دست هم داده بودند به این مملکت آسیب بزنند از جمله جنگ تحمیل کردند تحریم اقتصادی کردند عملیات روانی به وجود آوردند و هزاران سایت مختلف ایجاد کردند و به دنبال ایجاد توطئه بوده و هستند اما نتوانستند روند انقلاب را کند کنند و هر روز هم پیشرفت حاصل می‌شود.

وی گفت: ادامه دهندگان هشت سال دفاع مقدس مرزداران ما هستند که الان در حال پاسداری از مرزها هستند و در بدنه کار قرار دارند و اجازه نداده‌اند خدشه ای به مملکت و توسعه ما وارد شود.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل با اشاره به حضور خانواده معظم شهدا در این مراسم گفت: ما در اینجا حضور پیدا کردیم تا از صلابت زینب گونه خواهران و همسران و مادرانی که پرورش دهنده این شهدا بودند و این مرزداران را حمایت می‌کنند تقدیر و تشکر کنیم که صبر و شکیبایی پیشه کرده‌اند و پایبند به نظام و انقلاب و رهبری هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی شکل گرفت تا تمدنی عظیم بر مبنای قرآن و سنت پیامبراکرم(ص) را در این دوره از تاریخ به منصه ظهور برساند‌، افزود: عزتی که ملت ایران و اهالی مقاومت امروز در دنیا برخوردارند در سایه جانفشانی همین جوانان و شهدا بود

سردار اسمعیلی به مظلومیت شهدای مرزبانی اشاره کرد و گفت : شما مرزنشینان را برای خودمان توفیق الهی میدانیم و انشاءالله که خداوند توفیق خدمت به شما را بدهد، همه این شهدا متعلق به این استان و شهرستان هستند و از دامن همین مادران تربیت شدند و برای ایجاد امنیت سر از پا نمیشناختند.

وی گفت: اخلاق، سیره و روش حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت امیرالمومنین علی (ع) به گونه‌ای بود که تا ابد به عنوان الگو در بین مسلمین خواهد ماند.

فرمانده مرزبانی استان ادامه داد: زندگی حضرت زهرا (س) با سختی مشکلات فراوان همراه بود اما با تمام سختی‌ها در کنار امیرالمومنین حضرت علی (ع) ماند و مبارزه کرد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور نیز گفت: با الگو پذیری از زندگی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) باید با این شرایط کنار آمد و پیرو ولایت فقیه بود.

سردار اسمعیلی در پایان تاکید کرد: امروز هم نیروهای نظامی‌کشور با تبعیت محض از فرمانده کل قوا با صلابت، صداقت در گفتار و کردار خادم مردم هستند و درهر جایی که نیاز به خدمت باشد، از دور افتاده ترین و محروم ترین نقاطمرزی در فرآیند مقابله همکاری می‌کنند و در عین حال در مرزهای سراسر کشور نیز راسخ و استوار در مقابل دشمنان ایستاده‌اند و حافظ امنیت و آرامش کشور هستند.

مداحی و سینه زنی و پخش احسان بخشی دیگری از مراسم اولین یادواره شهدای مرزبانی شهرستان پارس آباد بود.

خبر از: افشین دادده

انتهای پیام/