مدیرکل کمیته‌ی امداد استان اردبیل گفت: شش طرح پژوهشی و پایان‌نامه در اولویت پژوهش این نهاد قرار دارد که با محوریت «هسته محرومیت‌زدایی» در تلاش هستیم نتایج مطلوبی را به منظور توانمندسازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین خانوار تحت حمایت به دست آوریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، حسین دشتی با اشاره به اینکه شش طرح پژوهشی در دستور کار این نهاد قرار گرفته تا بر اساس آن بتوانیم به نتایج مناسبی برای توانمندسازی خانوار تحت حمایت و ریشه‌کنی فقر از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دست یابیم، گفت: فعالیت‌های پژوهشی همواره در رأس برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد که مزیت‌های بسیاری را به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد استان اردبیل با بهره‌گیری از طرح‌های دانش‌بنیان و پژوهشی می‌کوشد زمینه اشتغال پایدار مددجویان را فراهم کند، افزود: با حمایت از طرح و پژوهش‌های دانش‌بنیان درصدد هستیم گام‌های موثرتری را برای هموار کردن مسیر خوداتکایی خانوار تحت حمایت برداریم.
دشتی با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌های علمی از دیگر رویکردهای مهم کمیته امداد استان اردبیل است، بیان کرد: با همکاری اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان و همچنین نخبگان علمی و پژوهشی اردبیل نشست‌های علمی متعددی در کمیته امداد برگزار می‌شود که با انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری تلاش مستمری برای رفع مشکلات ضروری مددجویان و کمک به توانمندی آنها صورت می‌گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه بررسی و امکان‌سنجی ایجاد اشتغال دانش‌بنیان، بررسی و تعیین نیازهای پژوهشی با محوریت محرومیت‌زدایی و شناسایی ظرفیت‌های دانشگاه و کمیته امداد در حل مشکلات نیازمندان از جمله نشست‌های علمی این نهاد با حضور اساتید و دانشجویان نخبه است، گفت: بررسی راهکارهای تسریع در توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر و رویکرد افزایش درآمد پایدار طرح‌های اشتغال‌زایی از دیگر موضوعات مهم در بحث خوداتکایی خانوار تحت حمایت است.
وی با اشاره به اینکه محققان و پژوهشگران استان اردبیل نیز در قالب موضوعات مختلف از جمله بروز آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌های بی‌بضاعت در حال انجام پژوهش هستند، بیان کرد: تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته می‌تواند به پیشبرد اهداف کمیته امداد استان اردبیل در ریشه‌کنی فقر و محرومیت‌زدایی کمک کند.
دشتی با بیان اینکه برگزاری استارت‌آپ‌ها و برنامه‌های شتاب‌دهنده‌ نیز از جمله برنامه‌های مهم کمیته امداد استان اردبیل است، افزود: امید است با حضور پژوهشگران برتر در چنین برنامه‌هایی شاهد اجرایی شدن طرح‌ها و برنامه‌های نوین باشیم تا بتوانیم زمینه توانمندسازی خانوار تحت حمایت را بیش از پیش فراهم کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، گفت: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.
انتهای پیام