رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل از افتتاح ۱۵ طرح حوزه صمت با اشتغال‌زایی برای بیش از ۲ هزار نفر در سفر رییس جمهور به اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، رامین صادقی در خصوص طرح‌های حوزه صمت افتتاح شده در سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل اظهار کرد: افتتاح فاز توسعه‌ای آرتاویل تایر با اشتغال ۴۰۰ نفری، شرکت حدید مبتکران با اشتغال ۵۰۰ نفری، نساجی ستاره با اشتغال ۲۵۰ نفری و اشجع باطری با اشتغال ۱۱۰ نفری در این سفر انجام شد.
وی افزود: همچنین چندین طرح خرد با ایجاد اشتغال ۷۷۱ نفری در اردبیل، مشگین شهر، نمین، سرعین و گرمی نیز افتتاح شد که در مجموع طرح‌های افتتاح شده برای بیش از ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.
رییس سازمان صنعت معدن تجارت استان در ادامه افزود: در استان اردبیل ۱۵۰۰ مورد جواز تاسیس وجود دارد که ۴۱۱ مورد زمین خود را اخذ کرده و در آستانه آغاز فاز عملیاتی هستند و تا سال ۱۴۰۲ تاثیر به‌سزایی را در خصوص افزایش میزان اشتغال استان خواهند داشت.
صادقی با اشاره به ۹۹ طرح پیشران موجود در استان اردبیل، تاکید کرد: از این ۹۹ طرح پیشران تا کنون ۲۶ مورد با ایجاد اشتغال ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفری و با سرمایه ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی وارد مرحله عملیاتی شده است.
وی عنوان کرد: طرح‌های پیشران استان شامل ۹ طرح در صنایع غذایی، دارویی، ۸ طرح صنایع معدنی و مس، ۶ طرح شیمیایی و ۲ طرح در حوزه فلزی و نساجی در اقصی نقاط استان در دست احداث است که تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.
صادقی گفت: در استان اردبیل ۱۱۴۵ واحد صنعتی دارای پروانه داریم که در حدود ۶۶ درصد این واحد‌های صنعتی اکنون فعال هستند و جمعا ۲۳ هزار نفر در حوزه صنعت استان اردبیل فعالیت می‌کنند.
وی افزود: ۳۴ درصد از واحدهای صنعتی استان یعنی ۱۵۸ واحد غیرفعال هستند که مطابق بررسی‌ها این واحدها نیز قابلیت احیا و بازگشت به چرخه تولید را دارند و در همین راستا از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۵ واحد صنعتی رفع مشکل شده است.
صادقی گفت: امسال در استان اردبیل ۸۳ درصد در حوزه صنعت، ۲۵ درصد در بخش معدن و ۹۳ درصد در بخش اصناف تحقق تعهد اشتغال داشته‌ایم.

انتهای پیام/