مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بازار 300 میلیونی کشورهای عضو اکو بهترین فرصت برای توسعه گردشگری سلامت در استان اردبیل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، نادر فلاحی در تشریح دستاوردهای اجلاس اکو تصریح کرد: بازار ۳۰۰ میلیونی کشورهای عضو اکو بهترین فرصت برای توسعه گردشگری سلامت در استان اردبیل است.

وی گفت: افزایش روابط با کشور عراق و انعقاد تفاهم نامه در خصوص توسعه گردشگری سلامت با محوریت استان اردبیل با معاون گردشگری عراق و رایزنی های متعدد انجام شده با نمایندگان کشورهای مختلف از جمله معاون گردشگری کشور تاجیکستان نیز از جمله اتفاقات مثبت در اجلاس کشورهای عضو اکو بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: همچنین در حاشیه این اجلاس و با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی برای اولین بار در سطح کشور خانه گردشگری سلامت در اردبیل افتتاح گردید.

فلاحی ادامه داد: هم مرز بودن استان اردبیل با کشور جمهوری آذربایجان، برخورداری از آبدرمانی های متعدد با خواص مختلف در شهرستان های مختلف استان و داشتن آب و هوای بسیار مناسب از عمده ترین فاکتورهای مثبت برای توسعه گردشگری سلامت در اردبیل است.

وی بیان کرد: حجم تبادلات ارزی در حوزه گردشگری سلامت بین کشورهای فعال در این حوزه بسیار قابل توجه است و سرمایه گذاری در این حوزه می تواند سودآوری ویژه ای برای بخش خصوصی داشته باشد.

انتهای پیام./