راه‌های ارتباطی مسدود شده از سیل روز گذشته پنج روستای شهرستان مشگین‌شهر بازگشایی شد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشگین شهر از ساعات اولیه جاری شدن سیل فعالیت خود را آغاز کرده و امروز موفق به بازگشایی راه‌های یوسف خان کندی ، مرادلو ، امیر کندی ، گده کهریز و علی کهریز شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با حضور در روستاهای سیل‌زده گفت: سیل با عبور از مسیرهای فرعی و جانبی باعث مسدود شدن مسیرهای اصلی تعدادی از روستاهای شهرستان مشگین‌شهر شده است.

مهدی خدمتی افزود: با بکارگیری امکانات برای بازگشایی راه‌های ارتباطی روستاهای واقع در بخش‌های مرکزی و مرادلوی مشگین‌شهر تلاش می‌شود تا مشکلات کشاورزان برطرف شود.

وی ادامه داد: هنوز مجموع خسارات وارد شده از جانب سیل در شهرستان مشگین‌شهر برآورد نشده و پس از بررسی‌های کارشناسی اعلام خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اردبیل از برگزاری منظم جلسات ستاد مدیریت بحران استان برای مقابله با خطرات احتمالی با حضور تمامی اعضا خبر داد و اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله هلال احمر، اورژانس و راهداری آماده خدمت به هموطنان هستند.

جاری شدن سیل بخش عمده‌ای از زمین‌های زراعی و باغات حاشیه رودخانه قره‌سو در شهرستان مشگین‌شهر را زیر آب برده و خسارات زیادی وارد کرد.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجا می‌گذارد.

این استان ۵۰ هزار امدادگر آموزش‌دیده برای به‌کارگیری در حوادث احتمالی غیرمترقبه دارد.

انتهای پیام/