مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده سال گذشته ۹۰ شرکت تعاونی در سطح استان به چرخه فعالیت بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، قاسم رحیمی در نشست مدیران و روسای شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل اظهار کرد: افزایش بازرسی از واحدهای کارگری، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های مراجع حل اختلاف و الکترونیکی کردن دادخواست‌های کارگری از عملکرد شاخص اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در حوزه روابط کار است.

رحیمی با بیان اینکه ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف از اولویت‌های ما است، گفت: در این راستا در سال گذشته با عارضه‌یابی مشکلات شرکت‌های تعاونی ۹۰ عدد  از واحدهای تعاونی به چرخه فعالیت برگشتند.

وی با اشاره به صادرات محصولات تولیدی تعاونی‌ها بیان کرد: رشد چمشگیر صادرات شرکت‌های تعاونی از ۱۱ به ۴۰ میلیون دلار در سال قبل یکی از موفقیت‌های برجسته حوزه تعاون بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: اردبیل جزو استان‌های برتر به لحاظ عملکرد کیفی در حوزه اشتغال پایدار روستایی بوده و راه‌اندازی پنجره واحد اشتغال استان و صدور الکترونیکی مجوز مشاغل خانگی از اقدامات مطلوب در این حوزه است.

رحیمی تصریح کر: احداث سه زمین چمن مصنوعی در استان و استفاده از پنل‌های خورشیدی و بازسازی مجموعه‌های ورزشی، توسعه سامانه یکپارچه‌ اداری و مالی، استقرار میز خدمت به صورت الکترونیکی و فیزیکی و کسب عناوین برتر در حوزه مدیریت اجتماعی به سبب تلاش و تعامل بسیار بالای هم کاران این اداره کل است.

سرپرست تیم بازرسی فضای عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست اظهار کرد: بررسی وضعیت فضای عمومی اداره کل و سازمان‌های تابعه از سال ۹۴ بر اساس معیارهای ویژه مورد انجام قرار گرفت.

جعفرنژاد از احصا و انجام نظارت و بازرسی‌ها در چهار سطح خبر داد و گفت: با بررسی ویژه و کارشناسی شده شاهد موارد عدم مصداق در دستگاه‌ها در جریان این بازرسی‌ها نخواهیم بود.

وی بیان کرد: ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی و فنی حرفه‌ای، بانک‌های رفاه کارگران، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید، تامین اجتماعی و مدیریت درمان و صندوق بازنشستگی و صندوق بیمه اجتماعی روستایئان کشاورزان و عشایر در گروه‌های مشترک بازرسی می‌شوند.

سرپرست تیم بازرسی فضای عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای جلوگیری از هرگونه تضییع حقوق نتیجه بازرسی‌ها به صورت کیفی در چهار سطح عالی، خوب، متوسط و ضعیف مشخص خواهد شد.

مشاور دفتر امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: تمام تلاش ما و همکاران این خواهد بود که هیچ حقی از استان تضییع نشود و به روشنی عملکردها در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

طاهری هدف از انجام بازرسی‌ها و نظارت را در راستای انتقال تجارب موفق، سنجش عملکرد و برقراری فضای رقابتی در جهت ارائه خدمات بهتر به ارباب رجوع عنوان کرد.

انتهای پیام/