مسئول موزه های استان اردبیل گفت: پیگیر احداث موزه آب در شهر سرعین هستیم که در این خصوص به همکاری اعضای محترم شورای شهر و شهردار سرعین نیاز داریم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری حرف آور، فردین عینی مسئول موزه های استان اردبیل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیگیر احداث موزه آب در شهر سرعین هستیم اظهار کرد: در این خصوص نیازمند همکاری اعضای محترم شورای شهر و شهرداری سرعین هستیم.

وی گفت: ایجاد این موزه از ماه‌های گذشته در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل بود که متاسفانه به دلیل عدم همکاری مجموعه مدیریت شهری سرعین بلاتکلیف مانده است.

مسئول موزه های استان اردبیل با بیان اینکه احداث موزه می تواند نقش موثری در ماندگاری مسافرین در شهر توریستی سرعین داشته باشد اظهار کرد: قرار بر این بود تا مجموعه شورای شهر سرعین قطعه زمینی به منظور عملیاتی کردن این موزه در اختیار اداره کل میراث فرهنگی استان قرار دهد که به دلیل عدم اجرای تعهد شورا این امر منتفی شد. 

عینی ادامه داد: برنامه اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل در مورد آبگرم گاومیش گلی نیز حفظ وضعیت فعلی و پیگیری و تکمیل پرونده ثبت ملی این مجموعه است.

وی اضافه کرد: در صورت تصمیم برای راه اندازی موزه مردم شناسی و آثار باستانی در شهرستان سرعین، تلاش اداره کل میراث فرهنگی استان احداث موزه در یکی از روستاهای حومه این شهر خواهد بود .

انتهای پیام/