استاندار اردبیل گفت:با توجه به نصب و اتمام سیستم روشنایی CAT2 در فرودگاه اردبیل که در آینده ای نزدیک با حضور مسوولان کشوری و استانی به بهره برداری می رسد، وضعیت پروازها در استان تقویت شده و دیگر در شرایط جوی نامناسب لغو نمی شود.

به گزارش کلبه خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در جلسه با نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر راه و شهرسازی در محل استانداری اردبیل اظهار کرد: در شرایط نامساعد جوی بیشتر پروازها در استان اردبیل لغو می‌شد که خوشبختانه با نصب سیستم روشنایی و لایتینگ که در فاصله ۷۰ متری باند فرودگاه قابل دید است مشکلی در پروازها نخواهیم داشت.

وی ضمن قدردانی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که پروژه‌های عمرانی را پیگیری می‌کنند افزود: نامه تحویل ریل راه‌آهن اردبیل در دست وزیر راه و شهرسازی است که با امضای وزیر راه و شهرسازی این مشکل حل خواهد شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: اعتبارات ماده ۵۶ تا حدودی مشکل ایجاد کرده و باید این مشکلات پیگیری شود در این خصوص باید سازمان برنامه و بودجه اول تایید، بعد وزارت امور اقتصادی و دارایی این موضوع را حل و فصل کند.

وی بیان کرد: دستور ۴۰۰میلیارد تومان فاینانس جاده سرچم که از محل ماده ۵۶ است نیز به زودی صادر می‌شود و پروژه سرچم به روند عادی خود بر می‌گردد.

در این جلسه قرار شد آسفالت‌ریزی و تعریض مسیر استادیوم علی دایی، تجهیز و تعمیر این مجموعه ورزشی،تجهیز و تعمیر سالن رضازاده، مجموعه ورزشی تختی اردبیل و تجهیز و تعمیر پناهگاه مستقر در قله سبلان به مبلغ ۳ میلیارد تومان پیگیری شود.

همچنین مقرر شد ادامه ساخت بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی نجف‌زاده با تامین اعتباری بالغ بر۶۰۰میلیارد تومان تا پایان سال۱۴۰۱ در صورت مساعد بودن وضعیت جوی تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/