مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: 1325نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و افراد نیازمند استان اردبیل در ۹ ماهه سال‌جاری به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند تا با دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی فعالیت‌های اقتصادی خود را آغاز کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۳۲۵ نفر از مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر در ۹ ماهه سال‌جاری برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در سامانه کارا ثبت شده است، گفت: اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، از جمله اقدامات مهم کمیته امداد استان اردبیل در زمینه‌ ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب در روستاها، مناطق محروم و مرزنشین است تا شاهد توسعه این مناطق باشیم.
وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه روستاها و مناطق محروم تنها به مددجویانی که در این مناطق اشتغال مورد نظر خود را ایجاد کنند، پرداخت می‌شود، افزود: متوسط وام پرداختی اشتغال پایدار روستایی ۲۵ میلیون تومان و حداکثر آن ۵۰ میلیون تومان به هر متقاضی است.
دشتی با اشاره به اینکه در صورت بیمه کردن افراد دیگر توسط مجریان طرح‌های اشتغال پایدار روستایی می‌توان مبلغ تسهیلات را افزایش داد، ‌بیان کرد: کمیته امداد استان اردبیل به دنبال اشتغال‌زایی مولد است تا علاوه بر ایجاد اشتغال برای اقشار بی‌بضاعت، سایر افراد جویای کار نیز وارد چرخه تولید شوند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به تخصیص ۵۹ میلیارد تومان اعتبار در سال‌جاری به منظور پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به افراد واجد شرایط اشاره کرد و گفت: با شناسایی و معرفی مددجویان و افراد بی‌بضاعت که توانایی ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق محروم استان اردبیل را دارند، درصدد هستیم تا پایان سال‌جاری تمامی اعتبارات اختصاص یافته را جذب کنیم.
وی با اعلام اینکه با معرفی مددجویان به بانک‌های عامل حدود ۴۹ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: تا کنون ۲۵ میلیارد تومان از این تسهیلات تعیین شعبه شده و با تکمیل پرونده در مرحله پرداخت قرار می‌گیرد.
دشتی با اشاره به اینکه امیدواریم با همکاری مضاعف بانک‌های عامل میزان جذب اعتبارات در زمینه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از رشد مناسبی برخوردار باشد، اعلام کرد: در صورت تصویب و ارسال مابقی پرونده‌های ارسال شده به کارگروه اشتغال و تعیین بانک‌های عامل، امکان پرداخت و بهره‌مندی حداکثر افراد معرفی شده از این اعتبارات فراهم خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه اکثر روستاهای این استان ظرفیت بسیاری برای بهره‌برداری‌های اقتصادی دارند که با شناسایی دقیق می‌توانیم زمینه توسعه و پیشرفت را فراهم کنیم، گفت: مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به محل سکونت خود دیگر برنامه مهم کمیته امداد استان اردبیل است که با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و نوین به این مهم دست خواهیم یافت.
وی با اشاره به اینکه توسعه روستاها و مناطق محروم یکی از شاخصه‌های اساسی در توسعه یافتگی است، بیان کرد: کمیته امداد استان اردبیل با اعطای تسهیلات اشتغال به روستاییان می‌کوشد علاوه بر توسعه و پیشرفت در روستاها و مناطق محروم، به رونق اقتصادی منطقه نیز کمک کند.
دشتی با بیان اینکه قبل از پرداخت وام اشتغال پایدار روستایی به مددجویان آموزش‌های لازم فنی و تخصصی به آنها ارائه می‌شود، افزود: توجه ویژه کمیته امداد استان اردبیل در اجرای موفقیت‌آمیز طرح‌های اشتغال‌زایی است تا مددجویان در مسیر خودکفایی با مشکلات کمتری روبرو بوده و بتوانند در بازپرداخت اقساط خود نیز موفق عمل کنند.
انتهای پیام/