سفر دو روزه محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری برای بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی و نیز سخنرانی در راهپیمایی 22 بهمن به اردبیل، کم حاشیه نبود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،سفر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی و نیز سخنرانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن به اردبیل، کم حاشیه نبود.
صرف نظر از موضوعاتی در خصوص بی عدالتی و عدم برقرای توازن در تخصیص اعتبارات به پروژه های استانی توسط سازمان مقسم بودجه کشور، بوسه و استقبال بشیرخالقی نماینده کوثر و خلخال در مجلس از نوبخت، حاشیه سازترین اتفاق این سفر بود؛ بوسه ای که در شبکه های اجتماعی از آن به “گران ترین بوسه” و “بوسه ۷۵ میلیارد تومانی” یاد شد.
بسیاری از کاربران و فعالان شبکه های اجتماعی و برخی اهالی رسانه، اختصاص ۷۵ میلیارد تومان برای راه های هشجین و کلور – درام توسط نوبخت را، به همین خوش و بش تشریفاتی و طبیعی ربط دادند.
در این میان، برخی افراد هم هدف دیگری را دنبال می کردند و با اظهار نظر در خصوص اینکه برخی نمایندگان به جای تلاش برای ایجاد استانی به نام آذربایجان شمالی، از همین ترفندها برای جذب اعتبار بیشتر اقدام کنند، ضدحمله ای هم به نمایندگان سایر حوزه ها از استان اردبیل داشتند.
هرچند باید اذعان کرد که در دنیای امروز برقراری ارتباط سیاسی، فرهنگی و رعایت اصول تشریفات از جمله اقداماتی است که می تواند در به ثمر رسیدن امری تاثیرگذار باشد؛ اما به قطع یقین ربط دادن صرف “بوسه خالقی بر گونه نوبخت” نمی تواند محرک رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای دادن اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی باشد؛ کمااینکه تلاش های نماینده خلخال برای رسیدن به هدف خود قبل از سفر نوبخت قطعا مزید بر علت بوده است.
از بوسه ۷۵ میلیاردی که بگذریم؛ در سفر نوبخت آن چیزی که بار دیگر حاشیه ساز شد سخنان این مسئول در برنامه تلویزیونی شبکه سبلان و البته تایید آن، از طرف مجری برنامه بود.
نوبخت با تاکید بر تلاش های صورت گرفته در خصوص راه آهن اردبیل و عظمت این پروژه، از بزرگنمایی برخی از مشکلات در کشورهم اندک گلایه ای کرد که در این خصوص مجری برنامه نیز ضمن تایید سخنان، در تقبیح بزرگنمایی برخی مشکلات از جمله گرانی گوشت و…، سخن گفت که این موضوع برای مردم چندان خوشایند نبود.
باتوجه به اینکه این روزها و درشرایطی که مشکلات اقتصادی گریبانگیر مردم شده و باتوجه به تورم فعلی و سنگین شدن هزینه زندگی و نبود ثبات در قیمت اجناس، شهروندان در تامین معاش و مایحتاج خود در مضیقه هستند، انتظار می رفت مجری برنامه صرفا در قامت یک مجری و حداقل بدون تایید و تکذیب سخنان نوبخت، برنامه را مدیریت می کرد. هرچند سخنان مجری برنامه، بیشتر حول محور رسانه های بیگانه بود.
در هرحال اختصاص ۶۲۶ میلیارد تومان اعتبار به پروژه های زیرساختی و عمرانی استان، از جمله دستاورد سفر دو روزه معاون رئیس جمهور به اردبیل بود که قطعا می تواند حداقل قسمتی از مشکلات زیرساختی مربوط به استان را حل کند.

انتهای پیام/