معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بوم گردی به دلیل بازده زودهنگام می تواند محور نخست توسعه اقتصاد روستاهای استان باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،ناصر محمودی در جلسه بررسی طرح های سرمایه گذاری پیشنهادی در روستای لرد شهرستان خلخال اظهار کرد: طرح های بوم گردی به دلیل ظرفیت های قابل توجه مورد حمایت اداره کل است.

وی با اشاره به شناسایی روستاهای متعدد گردشگری استان متذکر شد: اداره کل به دنبال اطلاع رسانی توانمندی روستاها به منظور راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی است.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: به عنوان مثال در شهرستان خلخال اغلب روستاها از ظرفیت بوم گرد برخوردار هستند و در هر روستا می توان آداب و رسوم، البسه، غذا و سایر جاذبه های متنوع گردشگری را مشاهده کرد.

به گفته محمودی سرمایه گذاری بخش خصوصی در رونق بوم گردی ها مورد حمایت است و در چند مرحله از جمله اطلاع رسانی جاذبه ها، برگزاری تورهای اینفو و برگزاری همایش های سرمایه گذاری رونق اقامتگاه های بوم گردی دنبال می شود.

وی افزود: در سطح استان نمونه های موفق بوم گردی از جمله در روستای عنبران اولیای شهرستان نمین، روستای شوون شهرستان گرمی و روستای کزج شهرستان خلخال دایر شده و اداره کل رونق بوم گردی در سایر روستاهای هدف گردشگری را، به جد دنبال می کند.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: متقاضیان بوم گردی می توانند با بررسی امکانات روستاها نسبت به تبدیل خانه روستایی به اقامتگاه و یا احداث اقامتگاه اقدام کنند.

محمودی ادامه داد: به موازات آن دستگاه دولتی نیز در تامین تسهیلات و زیرساخت های روستا از طرح سرمایه گذاری حمایت خواهد کرد و همچنین با تبلیغ و معرفی و برگزاری تورهای اینفو فرصتی برای معرفی روستاها و جذب گردشگر فراهم می شود.

انتهای پیام/