مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در سال گذشته صادرات بیش از یک میلیون دلاری تولیدات صنایع دستی استان را شاهد بودیم که افزایش میزان صادرات در این بخش از برنامه های پیش رو برای امسال به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آو، نادر فلاحی با حضور در بخش خبری شبکه سبلان اظهار کرد: حمایت از فعالان و صنعتگران صنایع دستی در سطح استان از برنامه‌های مهم این اداره کل در راستای رونق فعالیت‌های این افراد برای نیل به اهداف تعیین‌شده در سال جهش تولید است که در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود.
وی با اشاره به اعطای ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به فعالین صنایع دستی استان اردبیل در سال گذشته بیان کرد: برنامه‌ریزی شده تا امسال ۱۲۰۰  نفر از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع دستی استان از این تسهیلات بهره‌مند شوند تا زمینه برای رونق تولید و افزایش اشتغال در بخش صنایع دستی استان فراهم آید.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در مورد صادرات محصولات صنایع دستی استان گفت: در سال گذشته صادرات ۱٫۸ میلیون دلاری تولیدات صنایع دستی استان را شاهد بودیم که افزایش میزان صادرات در این بخش از برنامه‌های پیش رو برای امسال به شمار می‌رود.
فلاحی از تسریع در روند برقرای بیمه صنعتگران صنایع دستی در سالجاری خبر داد و افزود: پوشش بیمه‌ای صنعتگران و فعالان صنایع دستی گامی در راستای حمایت از فعالان این قشر به شمار می‌رود که امسال در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
او با اشاره به مطالعات ثبت شهر عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم تصریح کرد:‌ گلیم عنبران دارای شهرت جهانی است که مطالعات ثبت شهر عنبران به عنوان شهر جهانی گلیم رو به اتمام است تا این اقدامی گامی در راستای حفاظت از این هنر اصیل و سنتی منطقه باشد.
انتهای پیام/