استاندار اردبیل گفت: بحث ترافیک شهری، مبلمان و سیمای محیطی شهر، شکل ساختمان ها و برخوردهای روزمره عوامل انسانی در میزان خشم و خشونت بطور مستقیم تاثیرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، اکبر بهنام‌جو در نشست هم‌اندیشی فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: بحث آموزش و مهارت کنترل در جامعه هدف مورد بررسی قرار می گیرد که باید در داخل خانواده‌ها، ادارات مختلف، آموزش و پرورش روی این موضوع برنامه ریزی هدفمند صورت گیرد.

 وی تاثیر محیط و مبلمان شهری را نسبت روح و روان مهم ارزیابی کرد و افزود: بحث ترافیک شهری، مبلمان و سیمای محیطی شهر، شکل ساختمان ها و برخوردهای روزمره عوامل انسانی در میزان خشم و خشونت بطور مستقیم تاثیرگذار است.

بهنام جو ادامه داد: ایجاد محیط شهری با المان های گوناگون باعث آرامش و آسایش شهروندان شده که باید در زمینه‌های گسترش فضای سبز، رنگ آمیزی و مسائل ترافیکی کار کارشناسی انجام شود.

استاندار اردبیل ضمن تقدیر از اساتید دانشگاه ها گفت:با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی در جامعه، با همدلی ،همرنگی ،اتحاد و هماهنگی انجام و حل هیچ مشکلی دور از توان نیست چرا که ما در دوران مختلف ثابت کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه نگرش ها یک شبه قابل تغییر نیستند گفت: باید با ایجاد دلبستگی اجتماعی در مردم آموزش و مهارت را جهت کاهش جرم و خشونت و پیوند بین علم و نهاد سیاست گذاری تلاش کنیم.

اکبر بهنام جو تاکید کرد: در جلسه آینده راهکارهای اجرایی و سهم تمام دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و مردمی در این خصوص مشخص شود تا ضمن تدوین برنامه مدون تا۱۴۰۰خشونت در استان اردبیل کاهش معناداری پیدا کند.

وی ادامه داد: با استفاده از کلاس‌های آموزشی تخصصی و مشاوره و بهره گیری از استان های موفق بر روی معضل طلاق، خشونت و دیگر آسیب‌های اجتماعی کارهای پژوهشی انجام می شود تا این مشکلات در جامعه به حداقل برسد.

وی با اشاره به اینکه ۲۳هزار نفر در بخش صنعت فعال هستند تصریح کرد: با برنامه ریزی هایی که انجام شده و با تکمیل کارخانه های بخش صنعت تا۱۴۰۰بیش از ۲۳ هزار نفر نیز در این بخش شاغل می شوند که این خود نوعی دلبستگی اجتماعی برای این تعداد افراد ایجاد خواهد کرد.

 انتهای پیام/

  • منبع خبر : استانداری