مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: با پیگیری‌ های انجام شده تبدیل روستای تاریخی کنزق به پایگاه ملی به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری حرف آور نادر فلاحی اظهار کرد: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تاریخی روستای کنزق، اقدامات برای تبدیل آن به پایگاه ملی در اولویت قرار گرفت و جلسات برای این مهم تشکیل و در نهایت تبدیل روستای تاریخی کنزق سرعین به پایگاه ملی به تصویب رسید.

وی افزود: مقدمات این مهم فراهم شده و به‌زودی تبدیل روستای کنزق و غارهای دستکند این روستا ابلاغ می‌شود تا پس از آن شاهد تخصیص ردیف بودجه از اعتبارات ملی برای این پایگاه در راستای مطالعه و توسعه آن باشیم.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: روستای کنزق دارای غارهایی با معماری بی‌نظیر و قدمت تاریخی دو هزار و ۵۰۰ سال مربوط به دوره اشکانیان است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌و از مهمترین جاذبه‌های منطقه است که نشان از تاریخ و تمدن دیرینه دارد.

فلاحی بیان کرد: پیش از این استان اردبیل فاقد پایگاه ملی بود که با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته توانستیم شاهد ثبت پایگاه ملی شهر یری باشیم و امسال نیز تبدیل روستای کنزق به پایگاه ملی به تصویب رسید.

وی افزود: برای سال آینده نیز در نظر داریم که تبدیل قلعه اولتان به پایگاه ملی را پیگیریو به سرانجام برسانیم تا استان اردبیل صاحب سه پایگاه ملی شود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد:این اقدامات علاوه بر توسعه اقدامات مطالعاتی و تحقیقاتی، زمینه برای معرفی هر چه بیشتر این قابلیت‌ها در سطح ملی را فراهم خواهد کرد.