رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در سطح استان ۴ مورد مشکوک به ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شده است که پس از انجام آزمایش های فنی و تخصصی ابتلای دو نفر از این افراد به تب کریمه کنگو مثبت اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، قدرت اخوان اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت:در سطح استان ۴ مورد مشکوک به ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شده است که پس از انجام آزمایش های فنی و تخصصی ابتلای دو نفر از این افراد به تب کریمه کنگو مثبت اعلام شد.

وی افزود :یکی از این دو نفر بر اثر عوارض ابتلا به بیماری جان خود را از دست داد اما نفر دوم با توجه به مراجعه به موقع تحت درمان قرار دارد و تلاش می‌شود تا اقدامات درمانی این فرد منجر به رفع خطر این بیماری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت : این بیماری یک بیماری خطرناک محسوب می‌شود که با علائمی نظیر تب ناگهانی، ضعف، سردرد شدید در ناحیه پشت و کمر آغاز شده و امکان خونریزی لثه و بینی در آن وجود دارد که در موارد شدید منجر به مرگ فرد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این بیماری از حیوان به انسان منتقل و فرد مبتلا به آن به سختی درمان می‌شود ،تصریح کرد: با توجه به اینکه شغل تعداد زیادی از جمعیت استان در امور دامداری بوده احتمال ابتلا به این بیماری در استان بالا بوده و انتظار می‌رود دامداران در کنار رعایت موارد بهداشتی و هشدارهای ارائه شده در صورت بروز علائم این بیماری هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.

انتهای پیام/