شهردار اردبیل گفت: تصرف اراضی شهرداری در مدیریت سابق با تلاش های دستگاه قضایی عودت داده شد که در این ارتباط قدردان تلاش های دادستان اردبیل هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، حمید لطف اللهیان در واکنش به مطالب مطرح شده از سوی دادستان اردبیل در خصوص پرونده تصرف اراضی شهرداری با سند سازی گفت: شهرداری اردبیل بر خود وظیفه می داند همواره به عنوان امانتدار مردم، ضمن تلاش و خدمتگزاری، در حفظ اموال عمومی کوشا و دقیق باشد.

وی افزود: پس از آگاهی از  تصرف و تغییر کاربری یکی از اراضی مرغوب متعلق به شهرداری اردبیل در دوره های سابق توسط فردی با استفاده از سند سازی و تطمیع و اقدامات لازم، با درایت دادستان محترم و همکاری این مجموعه ضمن برخورد قضایی با متهم که نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان منتفع شده بود، رد مال صورت گرفته و اموال عمومی به مجموعه بازگشت.

شهردار اردبیل تاکید کرد: شهرداری اردبیل همواره برای ایجاد سلامت اداری و افزایش نظارت درون سازمانی در سالهای اخیر رابطه تنگاتنگ با دادستانی داشته است و این هماهنگی جهت برخورد قاطع با متخلفان به عنوان ابزاری مهم در رعایت حقوق مردم و حفظ بیت المال بوده و بدیهی است تعامل و ارتباط دو سویه در راستای صیانت از حقوق شهروندی تداوم خواهد داشت.

وی گفت: تلاش‌های دادستان تلاشگر که در این زمینه یاریگر شهرداری اردبیل و حافظ منافع شهری بوده ستودنی است و نهایت تشکر و قدردانی را از دادستانی اردبیل داریم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل هفته گذشته در جمع خبرنگاران با تاکید به اینکه باید با هرگونه مصادیق غیر قانونی تغییر کاربری اراضی برخورد کرده و توافقات تعاونی‌ها با زارعان و کشاورزان ابطال شود، تصریح کرد: اینکه اراضی درجه یک محل تاخت و تاز بنگاه‌های استان شود پذیرفته نیست و ضعف نظارت‌ها به این موضوع دامن زده است.

عتباتی با اشاره به دو پرونده تضییع حقوق بیت المال گفت: از جمله در زمان فعالیت یکی از شهرداران سابق اردبیل، سندسازی از بهترین اراضی شهرداری با تغییر کاربری مطرح شده و این اراضی به اشخاص مختلف واگذار شده که ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان منتفع شده است و در صورتی که نظارت دقیقی انجام می شد شاهد چنین پرونده سنگین قضایی نبودیم.

انتهای پیام/