استاندار اردبیل گفت: تصفیه خانه پارس آباد با ۳۲میلیارد تومان اعتبار لازم، تکمیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، اکبر بهنام جو در بازدید از شرکت آب و فاضلاب شهری اردبیل اظهار کرد: امروزه بحث تامین آب شرب سالم یکی از دغدغه های بزرگ دولت است و باید با برنامه ریزی صحیح و مدیریت مناسب به سمت کاهش مصرف حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۵ هزار به تعداد مشترکین اضافه می شود گفت: با افزایش جمعیت شهری و کاهش منابع آبی تنها راه چاره مدیریت آب،بهینه مصرف کردن و فرهنگ سازی این موضوع است.

بهنام جو توسعه شبکه فاضلاب شهری را یادآور شد و افزود: با توجه به افزایش متقاضیان در سطح شهر باید انجام این پروژه با جدیت و سرعت عمل بالا انجام گیرد.

وی افزود: در کنار فاضلاب، انجام پروژه تصفیه خانه در اردبیل با جدیت و حساسیت بیشتر ضرورت دارد و تصفیه خانه پارس آباد نیز با ۳۲میلیارد تومان،اعتبار لازم تکمیل می شود.

استاندار اردبیل ادغام دو شرکت آب فاضلاب شهری و روستایی را منطقی دانست و گفت: پرسنل این دو شرکت مرتبط تخصصی بوده و با تعیین و تکلیف اموال مازاد شرکت ها برخی پروژه ها تامین اعتبار می شوند.

وی جمعیت فعلی شهر اردبیل را بیش از ۶۰۰هزار نفر اعلام کرد و گفت: در آینده، اردبیل با افزایش جمعیت مواجه می شود و مسئولان باید به فکر فاضلاب، تصفیه خانه و تامین آب شرب سالم مورد نیاز باشند.
بهنام جو تصریح کرد:انتقال آب گرگر به مرکز شهر جهت شرب شهروندان مطالعه شود و در مرکز شهر با تعبیه شیرهای برداشت می توان به مدیریت مصرف کمک کرد.

در این بازدید فرامرز بهنژاد نیز رتبه اردبیل را در مصرف آب در بین ۱۰ استان اول کشور برشمرد و افزود: تصفیه خانه اردبیل با دو برابر ظرفیت فعالیت می کند و باید به فکر تجهیز و توسعه این پروژه باشیم.

انتهای پیام/