مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل از تفویض اختیار مدیریتی به روسای شهرستان ها در حوزه سه گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری حرف آور، نادر فلاحی از تفویض اختیار مدیریتی به روسای شهرستان ها در حوزه سه گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستیخبر داد.

وی با بیان اینکه روسای شهرستان ها بعنوان مدیران عالی اداره کل در سطح شهرستان ها مسئولیت تصمیم گیری و مدیریتی در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را دارند از تصمیم خود برای تفویض بخشی از اختیارات مدیر کل به روسای ادارات خبر داد و گفت: روسای ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرستان ها از تسلط کافی و قدرت تصمیم گیری شایسته به امور مربوط به حوزه کاری برخوردارند و این تصمیم تفویض اختیار مدیریتی قطعا در حل سریع موانع و مشکلات، کاهش مراجعات به مرکز استان بخصوص در روزهای سخت کرونایی، تسریع در جذب سرمایه گذاری حوزه گردشگری، کاستن از بروکراسی زائد اداری و احساس مسئولیت بیشتر روسای شهرستان ها بسیارموثر خواهد بود.

 

فلاحی با اشاره به برنامه ریزی جامع و اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تامین زیرساخت لازم توسعه گردشگری استان از حمایت های مونسان وزیر میراث فرهنگی و بهنام جو استاندار اردبیل قدردانی کرد و گفت: نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار با تخصیص صد در صدی با عنایت استاندار اردبیل به تامین زیرساخت های گردشگری استان اختصاص یافته است.

 

گفتنی است بسیاری از مشکلات  شهرستان ها به عدم اعتماد به نفس روسای ادارات مختلف دولتی و عدم قدرت تصمیم گیری مدیریتی بر می گردد و برای موانع و مشکلات ابتدایی نیز بسیاری از روسای شهرستان اقدام به نامه نگاری و اخذ مجوز تصمیم گیری در این خصوص می کنند که باعث هدر رفت زمان و فرصت های پیش آمده برای شهرستان های استان می شود. امید است دیگر مدیران کل استان نیز تصمیم سخت مدیریتی مشابه اقدام دکتر فلاحی برای تفویض بخشی از اختیارات خود بگیرند تا علاوه بر محاسن بیان شده، بتوانند به جای پرداختن به موضوعات محلی، شهرستانی برنامه های کلان فرا منطقه ای و فرا استانی را پیگیر باشند.