به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی  کلبه خبر، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن یادآوری توصیه دولت به تبدیل وضعیت کارکنان درمانی که در دوران کرونا مشغول به کار بوده سپس تعدیل شده‌اند اظهار داشت: عزیزانی که در […]

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی  کلبه خبر، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن یادآوری توصیه دولت به تبدیل وضعیت کارکنان درمانی که در دوران کرونا مشغول به کار بوده سپس تعدیل شده‌اند اظهار داشت: عزیزانی که در دوران کرونا در بیمارستان های کشور در سیستم درمانی کشور خدمت می کردند نقش مهمی در سلامتی انسان ها و مهار کرونا داشتند دولت محترم ۶۸ هزار نفر از این ها را که دارای سهمیه ایثارگری بودند تبدیل وضعیت کرد اما بقیه که نیروهای طرحی و پایان طرحی بدون سهمیه ایثارگری بودند محروم ماندند از دولت محترم می خواهیم از باب “هل جزاء الاحسان الا  الاحسان” به این عزیزان توجه نمایند تعدیل آنها صحیح به نظر نمی‌رسد آنها در زمان عسرت و سختی از سلامتی ملت ما دفاع کرده و پهلوانانی هستند که با جانشان کرونا را شکست دادند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه از مسئولین محترم مصراً می‌خواهم راجع به مشکل نان تدبیری اتخاذ کنند گفت: سرانه سهمیه استان اردبیل از غالب استان ها بالاتر است اما هم نانوا ناراضی است و هم ارباب رجوع. صد در صد راهکار علمی برای حل مشکل و رضایت هم استانی های عزیز و نانواها وجود دارد از نمایندگان می‌خواهم از وزیر مربوط سوال کنند که طرح قبلی یعنی کارتی کردن اگر قابل اجراء نبود چرا شروع و نیمه کاره رها کردید؟ ملت بزرگ ما حتماً دقت دارد که آب، گاز، برق، بنزین و نان در ایران نسبت به تمام کشورها بسیار ارزان‌تر است تحقیقاً عرض می کنم که قیمت این پنج نیاز ضروری انسان ها در ایران به نحوی است که در هیچ کشوری نظیر ندارد بنزین فقط  در ایران از آب ارزان تر است! آیا می خواهیم این قیمت ادامه داشته باشد؟ یک راه مهم آن این است که در این نعمت های بزرگ خداوندی اسراف نکنیم زائد بر نیاز ضروری مصرف نکنیم ریخت و پاش نکنیم .

وی ادامه داد: در روایات ما یک مفهوم بسیار پیشرفته و مترقی نسبت به منابع حیاتی کره زمین و نعمت های الهی ذکر شده است و آن لزوم حسن همجواری با نعمت هاست از رسول خدا مرویست: همسایگی زیبا با نعمت های خداوند داشته باشید چون نعمت اگر از دست برود دیگر برنخواهد گشت در روایت است  رسول خدا تکه نانی را روی زمین دید به طرف آن رفت اول آن را بویید سپس آن را تمییز کرده و آن را تناول فرمود آن گاه به همسر خود فرمودند؛ همسایگی زیبا با نعمت های خدا داشته باش چون نعمت اگر از دست برود دیگر برنخواهد گشت ما باید نان را اکرام کنیم گاز را اکرام کنیم آب را اکرام کنیم خلاف اکرام اسراف و خروج از کفاف است خداوند برای اسراف خیلی سخت گیری کرده است.

خطیب جمعه اردبیل با تشریح شرایط قیمت های حامل های انرژی در کشورهای منطقه تصریح کرد: آیا می دانید که همین الان در ترکیه شب ها در خانه چراغ روشن نمی کنند بلکه از نور تلویزیون استفاده می کنند؟ آنها برق دارند  اما روشن نمی کنند چون برق بسیار گران است یک متمول و پولدار اردبیلی می‌گوید اخیراً در استانبول به منزل پسرم رفتم وارد حمام شد ولی سریعاً بیرون آمد گفتم تو در اردبیل حمام که می روی به این زودی ها خارج نمی شوی! چرا اینجا فوراً خارج شدی؟ گفت پدر! اینجا آب گرم یک نرخ دارد آب سرد یک نرخ دارد برقی یک نرخ دارد اینجا سهل انگاری در مصرف آب و گاز نمی‌شود کرد.

آیت الله عاملی افزود: یک تاجر ترک می گفت ما با گاز سه اجاق گاز خانگی شما ایرانی‌ها در ترکیه کارخانه راه می‌اندازیم! یک تاجر چینی در بندر عباس گفت ما گاز را به کارخانه می بریم نه خانه، شما اشتباه کردید خود گاز را به خانه ها بردید روسیه بزرگترین کشور گاز دار با موتور خانه مرکزی گرمایش شهرها را تامین می کند در هیچ خانه ای گاز وجود ندارد در هلند در شب ها خانه ها با شمع روشن می شود با اینکه هلند یک کشور ثروتمند و کوچک است اما قیمت برق را پایین نمی آورد اگر ایران باشد می گویند دولت برای همه ما شام غریبان درست کرده است! اما آنها این گونه فکر نمی کنند چون می‌خواهند ثروت کشور خودشان را حفظ کنند. اخیراً در اخبار آمده بود که یک دولت اروپایی برای کاهش مصرف انرژی شارژ تلفن همراه و استفاده از وسایل برقی شخصی مثل کتری برقی را در ادارات ممنوع کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: وزیر کشاورزی اسبق ایران می‌گوید در سال ۵۴ برای ادامه تحصیل به آمریکا رفتم آن زمان جرالد فورد رئیس جمهور آمریکا بود و در محل کار خود با پالتو نشسته بود تا درجه شوفاژ را از ۱۵ به ۲۴ تغییر ندهد! من خودم در زمستان به هلند رفتم منزل میزبان سرد بود و شوفاژ کار می‌کرد اما حرارت آن کافی نبود از میزبان خواستم درجه حرارت آن را بالا ببرید گفت درجه حرارت شوفاژ فقط در ایران دست مردم است اینجا دست دولت است و دولت هلند دمای بدن ملت خود را با ۲۳ درجه تنظیم کرده است! در پاییز در مسکو بودم گفتم شوفاژ را روشن کنید گفتند شوفاژ اینجا دست دولت است و دولت می گوید الان با لباس گرم می توانید خود را گرم کنید هنوز زمان روشن کردن شوفاژ نیست!

وی ادامه داد: معاون پارلمانی رئیس جمهور سابق ایران می‌گوید در اردیبهشت مهمان ریاست‌جمهوری اوکراین بودیم، ما را در مهمانسرای ریاست جمهوری جای دادند هوا خیلی سرد بود و شوفاژ خاموش، تقاضا کردیم که شوفاژ را روشن کنید گفتند شوفاژ در اول اردیبهشت در کل کشور خاموش شد شما باید با لباس گرم خود را گرم کنید!

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر لزوم صرفه جویی در منابع انرژی خاطر نشان کرد: آیا می دانید به دلیل تعرفه های تخفیفی ایران جزو هفت کشوری است که بیشترین میزان استخراج رمز ارز جهان در آن صورت می گیرد این عین اظهارات یک مسئول بلندپایه وزارت نیروی ایران است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به روی کار آمدن نتانیاهو گفت: بالاخره نتانیاهو دوباره به حکومت رسید و تشکیل دولت جعلی داد او دست راستی ترین، تندروترین، قسی القلب ترین، خبیث ترین و ناپاک ترین صهیونیست است اگر کسی به او به خاطر تشکیل دولت و قتل فلسطینیان تبریک بگوید نه در محکمه الهی راه نجات دارد و نه در برابر وجدان خود محمل و عذری دارد و نه در برابر ملت خود جوابی دارد عرب‌ها به او نمی گویند نتانیاهو بلکه می گویند نتن یاهو و اهل فن معنای آن را می دانند.

وی با یادآوری جنایت ها و شرارت های نتانیاهو افزود: او در کشتن فلسطینی‌ها، اخراج آنها از خانه هایشان و در شهرک سازی هیچ آرزویی را تعطیل نکرده است تحلیلگران می گویند او در آینده با تندروی های خود مرگ اسرائیل را تسریع خواهد کرد به اعتقاد او نه کشوری به نام فلسطین وجود دارد و نه ملتی به نام فلسطین و با وجود فشار آمریکا و اروپا راضی به طرح دو دولت در خاک فلسطین اشغالی نیست و می گوید افراشته شدن پرچم فلسطین به معنای نابودی اسرائیل است .

وی یاد آور شد: این قصاب بزرگ صهیونیست که با جنایات خود بسیاری از خونریز ترین دیکتاتورها را روسفید کرده اخیراً دولت خود را تشکیل داد دولت او تندرو ترین و متشددترین دولت تاریخ اسرائیل است به تعبیر سید حسن نصرالله کابینه او هم فاسد دارد، هم مجرم ، هم تندرو و هم دیوانه اولین شرارت او این است که تهدید کرد که به ایران حمله خواهد کرد و اگر غربی‌ها با ایران توافق کنند او توافق را به رسمیت نخواهد شناخت او دشمن درجه اول ایران در کره زمین است و بارها توافقات هسته‌ای را با گزارشات جعلی به هم زده است خون دانشمندان هسته‌ای ما نیز از دست های او می ریزد. او منفور تمام ملت های عربی و اسلامی است در دنیا یک مسلمان پیدا نمی شود که از او متنفر نباشد و در جام جهانی قطر این موضوع کاملا خود را نشان داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز تاسف از اینکه تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی تشکیل دولت را به نتانیاهو تبریک گفتند خاطر نشان کرد: متاسفانه بسیاری از دولت های عربی و اسلامی به او جهت تشکیل حکومت تبریک گفتند ذره ای تردید نکنید که این حکومت ها با این تبریک در تمام جنایات نتانیاهو شریک هستند و با این تبریک خود را در نگاه ملت‌های مسلمان ساقط کردند و قطعاً رسول خدا در قیامت از آنها سوال خواهد کرد.

آیت الله عاملی با ابراز تاسف از اینکه در یکی از کشورهای اسلامی هنگام استقبال از رئیس جمهور اسرائیل صدای اذان بلند شد و آنها برای اینکه رئیس اسرائیل ناراحت نشود سرود ملی اسرائیل را پخش کردند گفت: من اینجا ترجمه بخشی از سرود ملی اسرائیل را می آورم شاید برای بعضی از دولت های اسلامی تاثیر داشته باشد!  “باید زانوهای دشمنان ما بلرزد باید زانوهای کل اهالی مصر و کنعان بلرزد باید اهالی و ساکنان بابل بلرزند باید بر  آسمان آنها وحشت و رعب و ترس از ما خیمه بزند تا اینکه نیزه های ما بر سینه های آنها کاشته شود و ما ببینیم که چگونه خون آنها ریخته و سرها بریده می شود در چنین زمانی ما ملت انتخاب شده خداوند خواهیم بود  در اسرائیل این سرود موسوم به هاتیکفاه است.

 

انتهای پیام/