نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات های مستقیم باید اصلاح شده و تمام مساکن خالی مشمول قانون اخذ مالیات شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، صدیف بدری درباره نقش و تأثیر اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی بر کنترل بازار مسکن، گفت: به نظر من اخذ مالیات از خانه های خالی دوای درد بازار مسکن نیست و در مدیریت بازار جزء اولویت های پایین است.

وی افزود: قطعا مهم ترین اولویت بازار مسکن اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است، در این صورت می توان به کاهش دلال بازی  در این حوزه امید داشت و قطعا این مسئله در کاهش قیمت ها اثرگذار خواهد بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون مالیات های مستقیم تأکید شده که مالیات بر خانه های خالی باید از مساکن با متراژ بالاتر از ۱۵۰ متر گرفته شود، اما اغلب این نوع مساکن بزرگ در مناطق شمالی پایتخت و کلانشهرها قرار دارد و ساماندهی آن ها تأثیری در رفع مشکل کمبود مسکن کم درآمدها ندارد.

بدری ابراز داشت: به نظر من قانون مالیات های مستقیم باید اصلاح شده و تمام مساکن خالی مشمول قانون اخذ مالیات شوند، در آن صورت بسیاری از مساکن مذکور در اختیارافراد کم درآمد قرار خواهد گرفت، از این رو می توان تمام این موارد را در زمان تدوین قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن در نظر گرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: درآمدهای حاصل از اخذ مالیات از خانه های خالی باید در راستای تولید مسکن هزینه شود در آن صورت می توان بخشی از نیازهای کنونی کشور را رفع کرد.

  • منبع خبر : خانه ملت