امام جمعه اردبیل گفت: آموزش معلم سبب ایجاد غیرت ملی می‌شود تا هموطنی که در ایران سرمایه به دست می‌آورد، پول خود را در خارج از کشور هزینه نکند و از آموزش و پرورش می خواهیم بنیه علمی جامعه را تقویت کند، بنیه اخلاقی فرزندان جامعه را ارتقا دهد و بصیرت سیاسی دانش آموزان را افزایش دهد.

امروز جمعی از معلمان و فرهنگیان، کارگران و کارفرمایان و نیروهای سپاه و بسیج به مناسبت گرامیداشت مقام معلم، کارگر و هفته عقیدتی و سیاسی با حضور در دفتر امام جمعه اردبیل با آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل دیدار کردند.

امام جمعه اردبیل در این دیدار به مقایسه دوران پیش از انقلاب با عصر حاضر پرداخت و گفت: قبل از انقلاب اسلامی عزت و اقتدار کشور ما کاهش یافته بود و ایران به خاطر سلاح به خارجی‌ها التماس می کرد و بعد از انقلاب اسلامی نیز دشمن برای ما یک جنگ جهانی کوچک را رقم زد و به جز طاعون، همه گرفتاری‌ها را تجربه کردیم و اگر آن زمان یک موشک داشتیم، هشت سال جنگ تحمیلی اتفاق نمی افتاد.

وی با تبریک هفته معلم به فرهنگیان و دانش آموزان اظهار کرد: تحولات علمی جهان به حد اعجاز رسیده و قدرت بهره وری به معجزه تبدیل شده است و در این شرایط از آموزش و پرورش انتظار داریم نسل انقلاب را با نسل حاضر همشین کند تا نسل جدید در جریان باشد چرا انقلاب کرده ایم.

امام جمعه اردبیل گفت: آموزش معلم سبب ایجاد غیرت ملی می‌شود تا هموطنی که در ایران سرمایه به دست می‌آورد، پول خود را در خارج از کشور هزینه نکند و از آموزش و پرورش می خواهیم بنیه علمی جامعه را تقویت کند، بنیه اخلاقی فرزندان جامعه را ارتقا دهد و بصیرت سیاسی دانش آموزان را افزایش دهد.

عاملی تصریح کرد: همه به مقام معلم افتخار می‌کنیم و باید در جریان باشیم که ناهنجاری‌های جامعه در واقع تظاهر فقر و نداری است و باید تقویت بنیه علمی جامعه جدی گرفته شود زیرا آینده در گرو پیشرفت‌های علمی است و باید علم برای تولید رفاه و آسایش به ثروت تبدیل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به وجود شرایط اولیه و ثانویه در بسیاری از مراحل زندگی اشاره کرد و گفت: اگر معلم در شرایط ثانویه زندگی دچار تنگی معیشت شد، نباید شرف، حیثیت و آینده ملت و فرزندان آن را نادیده بگیرد بلکه باید به کلیات و آرمان‌ها توجه کند و داشته‌های بزرگ را فدای جزئیات گذرا نکند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اعلام اینکه هویت انسان تا ۱۸ سالگی شکل می گیرد، تصریح کرد: بصیرت سیاسی برای نسل حاضر بسیار مهم است و برای تقویت آن باید ابتدا معلم روشن باشد و سپس برای دانش آموزان روشنگری و تبیین کند.

وی با گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار کرد: در این آخرین فرصتی که جمهوری اسلامی بعد از چند هزار سال برای استقلال ایران ایجاد کرده است، یک کارگر باید آگاه باشد که دشمن می‌خواهد این آخرین فرصت را از ما سلب کند و کارگرهای عزیز ما باید در جریان باشند که دشمن همه جا را بسته و ناجوانمردانه برای ما مشکلات اقتصادی ایجاد کرده است.

کارگران و کارفرمایانی که قدرت ابداع دارند باید کشف و حمایت شوند

امام جمعه اردبیل گفت: کارگران و کارفرمایانی که قدرت ابداع و ابتکار دارند باید کشف و حمایت شوند و زمینه اشتغال جوانان فراهم شود و وقتی برای یک جوان اشتغال فراهم می‌شود و بعد از مدتی ازدواج می‌کند، اجر و پاداش کسی که برای آن جوان شغل ایجاد کرده، بسیار بیشتر از نماز و روزه ماست.

آیت‌الله عاملی ادامه داد: آمریکا و اروپا هرگز به داد ما نخواهند رسید و اینها همواره درصدد انتقام هستند. همچنانکه دیدیم در سودان ۲ میلیون انسان را کشتند تا حاکمیت به تغییر سیاسی تن در دهد و اینگونه هم شد و آگاه باشیم که دنیا اینگونه بی رحم است.

وی همچنین با گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی سپاه اظهار کرد: سپاه عزیز ایران سه بار کل کارکنان خود را تقدیم میهن اسلامی کرده و در کنار این همه جانفشانی، با اقتدار برای تولید موشک‌ها، پهپادها و زیردریایی‌ها همت نشان داده است.

عاملی افزود: در جنگ‌ها به طور معمول یک نوع شرف و غیرت بوده است و پیامبر اسلام (ص) نیز تاکید می کرده اند مسلمانان در حین نبرد و غلبه بر دشمن، زنان و کودکان را نکشند و درختان را قطع نکنند و سازه‌ها و ساختمان‌ها را تخریب نکنند اما دشمنان ما این شرف و غیرت را ندارند و ما را در محاصره اقتصادی قرار داده و دارو را نیز تحریم کرده‌اند.

در ایتدای این جلسه کلام الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هم با تشریح برنامه‌های هفته معلم (۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت) گفت: تدوین داستان‌های کوتاه مدیریتی جزو مطالبات امام جمعه اردبیل بود که در این راستا ۲۶۰ اثر تدوین، داوری و ویراستاری شده است و در حوزه آموزش و پرورش از آن استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: طی یک سال گذشته ۵۰ هزار متر مربع چمن مصنوعی در مدارس استان اجرا و ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش استان اردبیل جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل هم در این دیدار گفت: ۱۲۰ هزار کارگر در استان اردبیل فعالیت می‌کنند و در سال گذشته ۲ کارآفرین برتر از این استان شناسایی و تجلیل شده بودند و به مناسبت هفته کار و کارگر سال جاری، عوامل یک واحد نمونه ملی از استان اردبیل در تهران از سوی رئیس جمهوری تجلیل می شوند.

بهروز رحیم زاده ادامه داد: طی هفته کارگر از پنج تا ۱۱ اردیبهشت ماه جاری برنامه‌های متنوعی در سطح استان برگزار شد.

(خبر؛ مریم اعلمی)

انتهای پیام/