امام جمعه اردبیل با بیان اینکه دانش‌آموزان باید خود را به عناصر علم، اخلاق و بصیرت مجهز کنند، گفت: این موارد بهترین راه خدمت به کشور تولید علم و دانش است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر،  آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در نشست با دانش‌آموزان مجتمع آموزشی جعفر اسلامی در اردبیل اظهار داشت: داشتن بصیرت و اعتقاد برای حفظ و تقویت مبانی اعتقادی و اخلاقی جزو اولویت‌های اساسی و ضروری است که در این زمینه باید از ظرفیت آموزش و پرورش برای ایجاد شرف و عزت و کرامت با هدف پیشرفت و حفظ تمامیت ارضی در سایه هوشیاری نسل آینده گام برداشته شود.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان باید خود را به عناصر علم، اخلاق و بصیرت مجهز کنند که این موارد بهترین راه خدمت به کشور تولید علم و دانش است و در این زمینه در شرایطی قرار گرفته‌ایم که بیش از هر زمان دیگری به پیشرفت علمی نیاز داریم و دانش‌آموزان آرمانی ما می‌توانند بسترساز این رشد علمی باشند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: باید پابه پای تحولات دنیا حرکت کنیم که در این زمینه دانش‌آموزان و دانشجوی به ساحت علم تلاش جدی داشته باشند که در این زمینه معلمان باید مبانی اعتقادی و اخلاقی را به نسل‌های آینده انتقال دهند و آراستگی نوجوانان و جوانان را برای زینت‌بخشی به ارزش‌ها مد نظر داشته باشند.

عاملی تصریح کرد: بصیرت مسئله مهمی است که در این زمینه بیش از ۲۰۰ کانال معاند فارسی زبان در هر ثانیه بذر نفرت در قلب مردم کاشته می‌شود که درصدد هستیم با بصیرت شرایط مناسبی را در بین خانواده‌ها ایجاد کنیم و شاهد تحقق اهداف مورد نظر در راستای اعتلای اهداف انقلاب اسلامی باشیم.

وی اظهار کرد: راه‌اندازی فضای تبلیغات مسموم با پخش خبر کشته‌سازی دانش‌آموز اردبیلی در چند روز گذشته سبب فاجعه بزرگی شد که به همین منظور باید نسبت به گذشته هوشیارتر و آگاه‌تر عمل کنیم و انتشار اخبار دروغ توسط شبکه‌های معاند سبب نشود تا ماهیت حرکت‌های خباثت‌آمیز پوشیده نگه داشته شود بلکه رسانه‌های داخلی در این زمینه رسالتی خطیر و حساسی دارند.

امام جمعه اردبیل اذعان کرد: پیروزی در جنگ روحی و روانی بصیرت و آگاهی را در جامعه به حد قابل توجهی رسانده و در این زمینه تشخیص علیه باطل جزو اولویت‌های اساسی است و نباید مورد بی‌توجهی واقع شود که در این زمینه برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

انتهای پیام/