مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل به کشاورزان استان توصیه کرد از برداشت زودهنگام محصولات به علت داشتن رطوبت احتمالی خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، علی نوبخت روز سه شنبه در مصاحبه با ایرنا به کشاورزان استان توصیه کرد پیش از شروع خرید تضمینی از برداشت محصولات تولیدی خودداری کرده و در زمان‌های اعلام شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل همچنین گفت: کشاورزان برای جلوگیری از اتلاف وقت و معطلی باید قبل از مراجعه به مراکز خرید تضمینی در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهادکشاورزی ثبت نام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بدون معطلی محصولات تولیدی خود را تحویل دهند.

وی همچنین درباره پرداخت بهای گندم خریداری شده هم گفت: برای تسریع در روند پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده به کشاورزان لازم است مراکز خرید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت و ارسال چک لیست‌ها به بانک عامل اقدام کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: ۴۴ مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های این استان راه‌اندازی شده و این مراکز از امروز(۱۶ خرداد ماه) به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کردند.

وی یادآورشد: ۵۰ درصد مراکز خرید گندم در شمال استان و ۵۰ درصد دیگر هم در سایر شهرستان‌های استان راه اندازی شده که به مدت دو و نیم ماه با بیش از ۵۰۰ نیروی انسانی، گندم تولیدی کشاورزان استان را خریداری می‌کنند.

نوبخت اظهار کرد: قیمت تضمینی گندم ۱۵ هزار تومان با ۱۲ درصد رطوبت و چهار درصد افت مفید از سوی دولت مشخص شده که بنا به اعلام وزرات جهاد کشاورزی این مبلغ قابل تغییر و افزایش است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل در خصوص تولید گندم استان در سال جاری گفت: سال گذشته ۲۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد و امسال هم پیش بینی می‌شود میزان خرید گندم به ۲۰۰هزار تن برسد.

به گزارش ایرنا استان اردبیل در زمان ترسالی در تولید گندم جزو سه استان برتر کشور بوده است ولی به علت خشکسالی این جایگاه به رتبه نهم کشوری تنزل پیدا کرده است.