یکی از مشکلات فرودگاه اردبیل کنسلی پرواز‌ها و تاخیر درپرواز‌ها است که مسافران را سردرگم کرده و رفع مشکل کنسلی پرواز‌ها به یک مطالبه اساسی در استان اردبیل تبدیل شده است که مسئولان استان و فرودگاه اردبیل برای تحقق این مطالبه چندسالی است دست به کار شدند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، نشریه چشم انداز اردبیل نوشت: یکی از مشکلات فرودگاه اردبیل کنسلی پرواز‌ها و تاخیر درپرواز‌ها است که مسافران را سردرگم کرده و رفع مشکل کنسلی پرواز‌ها به یک مطالبه اساسی در استان اردبیل تبدیل شده است که مسئولان استان و فرودگاه اردبیل برای تحقق این مطالبه چندسالی است دست به کار شدند؛ به طوری که در ۹ ماهه سال ۹۹ در فرودگاه اردبیل ۱۰۹ مورد و در سال ۱۴۰۰ شاهد ۱۱۰ کنسلی پرواز بودیم.

محمد قصابی مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل در نشست خبری اخیر با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در راستای کاهش کنسلی و تاخیر پرواز‌ها با پیگیری مسئولان و نمایندگان استان سیستم و تکنولوژی نوین روشنایی در فرودگاه اردبیل تجهیز شد که با تجهیز این سیستم کنسلی پرواز‌ها درفرودگاه اردبیل حدود ۷۰درصد کاهش می‌یابد. وی گفت: برای این سیستم روشنایی حدود ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده که باحساب این شرایط بالای ۲۰۰ میلیارد تومان است ودر راستای ساماندهی و بهسازی باند فرودگاه اردبیل اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از برقراری مجدد پرواز‌های فرودگاه پارس‌آباد خبرداد و گفت: در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام شده و با توجه به این که مشکلات فرودگاه پارس‌آباد سیستم روشنایی و سوخت‌رسانی است که با پیگیری‌های انجام شده این مشکلات نیز در حال برطرف شدن است.

وی اظهار کرد: درحالی که برخی معتقدند که درصورت عدم امکان فرود هواپیما در فرودگاه اردبیل این فرود می‌تواند در فرودگاه پارس‌ آباد انجام شود، ولی به گفته کارشناسان این امر امکان پذیر نبوده وباید شرایط دو فرودگاه ازلحاظ تجهیزات دراین مورد مطابق هم باشد.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل فرودگاه اردبیل به یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور تبدیل می‌شود و کنسلی پرواز‌ها نیز کاهش می‌یابد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: در حال ایجاد امکان پروازها‌ی داخلی و بین‌المللی در فرودگاه اردبیل هستیم که این امر بستگی به شرایط حضور مسافران دارد. قصابی افزود: پرواز از فرودگاه اردبیل به سایر استان‌های کشور و برخی نقاط دنیا در اردبیل با استقبال روبه‌رو نمی‌شود که این امر امکان برقراری پرواز را برای شرکت‌های هواپیمایی سخت می‌کند.

وی افزود: یکی از راهکار‌های اساسی برای حل این مشکل اسکان هواپیما‌های شرکت خصوصی در فرودگاه اردبیل است که دراین زمینه تفاهم نامه‌ای بسته شده و مذاکراتی انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد که انتظار می‌رود با نصب سیستم‌ها و تکنولوژی‌های نوین فرودگاه اردبیل به یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور تبدیل شود.
فایل شماره ۱۴۹ هفته نامه چشم انداز اردبیل اینجا قابل دریافت است.
انتهای پیام/