رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: در ادامه روند امیدوارکننده و کاهشی شیوع کرونا، پایین ترین آمار یکسال گذشته کووید.۱۹ در استان اردبیل به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، علی محمدیان اردی روز پنجشنبه درجمع خبرنگاران،از صفر شدن دوباره شمار فوتی‌های کرونا در استان اردبیل برای سی و یکمین بار در طی امسال خبر داد و گفت: مجموع جان‌باختگان ۶ موج شیوع کرونا در استان اردبیل در مدت ۲۶ ماه گذشته  در رقم ۲ هزار و ۸۰۱ نفر باقی ماند.

وی با اشاره به کاهش شمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل به پنج نفر، افزود: مبتلایان بدحال کووید.۱۹ در مراکز درمانی این استان طی شبانه‌روز گذشته هشت نفربودند  که تعداد افراد ترخیص شده بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان نیز به ۱۳ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تصریح کرد:  بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا، در حال حاضر چهار شهرستان اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال در وضعیت آبی، شهرستان‌های نیر، نمین، اصلاندوز، بیله‌سوار، کوثر و گرمی در وضعیت زرد و شهرستان سرعین در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

محمدیان‌اردی  در خصوص  آمار تزریق واکسن کرونا در استان اردبیل، گفت:این استان در تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا، در رده استان اول و سوم کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به تزریق ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۱۳۸ دُز واکسن نوبت اول دوم و دوم و سوم در استان اردبیل، نرخ تزریق نوبت اول واکسن کرونا در این استان را ۱۰۰ درصد جمعیت هدف معادل ۹۶۶ هزار و ۷۵۶ دُز اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین نرخ تزریق نوبت دوم در استان اردبیل را حدود ۹۰ درصد معادل ۸۵۳ هزار و ۶۴۳ دُز اعلام کرد و گفت: دُز سوم واکسن کرونا برای ۳۹۶ هزار و ۷۳۹ نفر از شهروندان این استان تزریق شده که معادل ۴۳ درصد جمعیت هدف تعیین شده برای دریافت این نوع واکسن است.

وی با تاکید بر اهمیت تزریق دُز سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا و کاهش شدت بیمار، تصریح کرد:  برای نابودی این بیماری همه مردم باید  دُز سوم را تزریق و در عین حال پروتکل‌های بهداشتی را رعایت  و ماسک زدن را فراموش نکنند.

محمدیان‌اردی تاکید کرد: واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است و از همین رو است که شهروندان باید فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی  را رعایت کرده و از عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹، خودداری کنند.

بالاترین آمار فوتی‌های در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/