رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نمین از برگزاری جشنواره گلیم و بافته‌ های داری در شهرستان خبر داد و گفت:‌ این جشنواره از برنامه ‌های مهم سال ۹۹ در شهرستان به شمار می‌ رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، محمد روشنایی‌فرد اظهار کرد:‌ با توجه به شعار سال تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید امسال تلاش می‌کنیم تا در این زمینه به ویژه در حوزه صنایع دستی اقدامات و فعالیت‌های خود را توسعه و گسترش دهیم.

او از برگزاری جشنواره گلیم و بافته‌های داری در شهرستان نمین خبر داد و افزود: گلیم از جمله صنایع دستی این منطقه به شمار می‌رود که تلاش می‌کنیم در جهت معرفی هر چه بیشتر آن گام برداریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نمین بیان کرد:‌ امسال همچنین در راستای رونق تولیدات صنایع دستی توسعه آموزش و حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در این حوزه برنامه‌ریزی شده است.

روشنایی‌فرد از مشارکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی خبر داد و گفت: کمک و حمایت از تشکل‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های صنایع دستی نیز با جدیت دنبال می‌شود تا این اقدام زمینه‌ساز ایجاد انگیزه در بین فعالان این بخش شود.

او توسعه آموزش و حمایت از تولید و ایجاد اشتغال در صنایع دستی، ثبت نشان‌های ملی و جغرافیایی باز زنده‌سازی رشته‌های صنایع دستی و مستندنگاری، مطالعات و پژوهش در این رشته‌ها را از دیگر برنامه‌های سال ۹۹ عنوان کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نمین اظهار کرد: تکمیل و بازسازی سالن نمایشگاه دائمی و مرکز عرضه صنایع دستی و نیز تجهیز کارگاه‌های صنایع دستی نیز از برنامه‌های سالجاری میراث فرهنگی شهرستان نمین است.