رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر از برگزاری جشن بزرگ ترین قصه گویی مادربزرگ ها در مشکین شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، ایمانعلی ایمانی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر با اشاره به برگزاری جشن بزرگ ترین قصه گویی مادربزرگ ها در مشکین شهر گفت: این جشنواره ۲۱ دی ماه در محل اکوکمپ عشایری دورنا راس ساعت ۱۲ برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری این رویداد در قالب جشن ملی زمستان بیدار اردبیل افزود: جشن خان ننه ناغیلی با هدف ترویج سنت کهن در این منطقه که شامل قصه گویی کهنسالان به کودکان است برگزار می شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر همچنین از پرواز کایت و آموزش پرواز بادبادک ویژه کودکان و نوجوانان توسط انجمن کایت کشور خبر داد.

به گفته ایمانی ساخت تندیس های برفی، بازی های بومی محلی زمستانی، اجرای موسیقی محلی و پاپ با برنامه های شاد و مسابقه زیباترین لباس های سنتی کودکان عشایری و روستایی در این روز اجرا می شود.

وی افزود: همچنین اجرای رقص ملی آذربایجانی توسط گروه های هنری مشکین شهر و مسابقه تیراندازی با کمان و لباس سنتی توسط تیراندازان مشکین شهری بخش های دیگر این جشنواره است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر به مشارکت دستگاه های اجرایی در برگزاری این رویداد اشاره کرد و گفت: چهره های شاخص ملی در این جشن حضور خواهند یافت

انتهای پیام/