مسئولان باشگاه تراکتورسازی بعد از مذاکره با چند مربی خارجی با جورج لیکنز مربی بلژیکی به توافق رسیدند و با او قرارداد امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،مسئولان باشگاه تراکتورسازی در این فصل بعد از قطع همکاری با جان توشاک سرمربی ولزی هدایت تیم خود را به طور موقت به محمد تقوی سپردند تا با یک مربی خارجی بزرگ دیگر به توافق برسند. محمدرضا زنوزی مالک این باشگاه در این خصوص رزومه مربیان خارجی متعددی را مورد بررسی قرار داد و سرانجام جورج لیکنز مربی نامدار بلژیکی را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کرد.


لیکنز ۶۹ ساله در دوران بازیگری خود در پست مدافع توپ می‌زد و یکی از ستاره های فوتبال بلژیک در دوران خود محسوب می‌شد. او اما در دوران مربیگری افتخارات بزرگتری را به دست آورد. او از سال ۱۹۸۴ فعالیت رسمی خود در امر مربیگری را با باشگاه کریر براگ آغاز کرد و بعد از آن به نیمکت آندرلخت رسید. لیکنز بعد از چند سال حضور در تیم‌های دیگر فوتبال بلژیک و کار کردن کوتاه مدت در ترابزون اسپور ترکیه در سال ۱۹۹۷ هدایت تیم ملی کشورش را برعهده گرفت و دو سال در راس کادرفنی بلژیک بود. او در آن سال‌ها توانست خدمات ارزنده ای را به تیم ملی بلژیک ارائه دهد اما در سال ۱۹۹۹ از سرمربیگری این تیم استعفا کرد.


لیکنز در حدفاصل سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۰ در تیم های باشگاهی بلژیک به مربیگری پرداخت و در یک مقطع هم به حاشیه خلیج فارس رفت و به عنوان سرمربی الهلال عربستان کار کرد.


سال ۲۰۱۰ اما مسئولان فدراسیون فوتبال بلژیک بار دیگر لیکنز را به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور برگزیدند و دو سال دیگر هدایت این تیم به او سپرده شد. در این سالها لیکنز بازیکنان جوان زیادی را در تیم ملی بلژیک بازی داد و توانست نفرات زیادی را به فوتبال جهان معرفی کند. به همین خاطر از او در برخی رسانه‌های بلژیکی به عنوان معمار نسل طلایی فوتبال این کشور یاد می‌شود. 


لیکنز بعد از سال ۲۰۱۲ نیز به تیم براگ بلژیک رفت و سپس هدایت تیم ملی تونس را برعهده گرفت. در یک مقطع نیز سرمربیگری تیم الجزایر به او سپرده شد. این مربی در ۴ ماه گذشته هدایت یک تیم فوتبال ساحلی در تونس را برعهده داشت و حالا با این کارنامه پربار به تراکتور آمده تا در سالی که ستاره‌های زیادی پیراهن سرخ‌پوشان تبریز را برتن می‌کنند، بتواند این تیم را در کورس قهرمانی حفظ کند.


او در سال ۲۰۱۷ با الهلال عربستان قهرمان مسابقات باشگاهی کشورهای عرب‌زبان شده و با تیم های باشگاهی بلژیک نیز چند قهرمانی و عناوین خوب به دست آورده است. 


باشگاه تراکتورسازی هنوز جزییاتی از مفاد قرارداد با جورج لیکنز اعلام نکرده ، اما چیزی که مشخص است این مربی ۶۹ ساله کار سختی پیش رو خواهد داشت. حالا هواداران تراکتور از او قهرمانی می‌خواهند و او باید در مدت زمان کمی که تا پایان تعطیلات نیم فصل در اختیار دارد بازیکنان را بشناسد و بتواند بهترین تصمیمات را در مسیر موفقیت بگیرد.


گفتنی است؛ طبق توافق انجام شده قرار است لیکنز یک دستیار همراه خود به ایران بیاورد. او امشب به تبریز سفر می‌کند و احتمالا فردا در تمرین سرخ پوشان حضور پیدا می‌کند.

  • منبع خبر : ورزش سه