عضو شورای حل اختلاف اردبیل گفت: در آخرین جلسه، پس از متقاعد کردن پدر دختر، در همان روز عقد میان این دو جوان را جاری کردم و خوشبختانه زندگی مشترکشان با خوبی و خوشی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر،علت‌یابی اختلافات خانوادگی، قداست روحانیت در جامعه و استفاده از ظرفیت ریش سفیدان محلات اصلی‌ترین عامل برقراری صلح و سازش در میان زوجین دچار اختلاف خانوادگی بوده است.

حجت‌الاسلام مهدی امینی یکی از روحانیونی است که برای حل اختلافات خانوادگی در اردبیل دست به کار شده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اردبیل، اظهار کرد: تا سال ۹۸ به شکل خودجوش در سطح مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات اردبیل، اقدام به حل اختلاف و برقراری صلح و سازش میان خانواده‌ها می‌کردیم.

عضو شورای حل اختلاف اردبیل افزود: از سال ۹۸ به پیشنهاد دوستان وارد شورای حل اختلاف اردبیل شده و در شعبه ۵ این مرکز به شکل تخصصی‌تر در زمینه ترویج بحث صلح و سازش مشغول خدمت شدم.

حجت‌الاسلام امینی در رابطه با خبر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص برقراری صلح و سازش میان دو خانواده تشریح کرد: مدتی پیش، خانواده‌ای از کارهای ما باخبر شده و با روابط عمومی شورا تماس می‌گیرند که ضمن بیان مشکل خود، خواهان مساعدت بنده می‌شوند.

 

وی ادامه داد: در طرح این مشکل آمده بود که «پدری با ازدواج دخترش مخالفت می‌کند، با اینکه پسر و دختر نسبت به هم علاقه‌مند هستند» با شنیدن این مسئله بلافاصله دست به کار شده و به منازل طرفین رفتیم.

عضو شورای حل اختلاف اردبیل بیان کرد: طی چند جلسه بالاخره توافقاتی حاصل شد و در آخرین جلسه، پس از متقاعد کردن پدر دختر، در همان روز عقد میان این دو جوان را جاری کردم و خوشبختانه زندگی مشترکشان با خوبی و خوشی شروع شد.

حجت‌الاسلام امینی در ادامه تصریح کرد: در همان روز عقد، این زوج جوان یک بسته شکلات به بنده هدیه دادند که با خود به  ساختمان شورا آوردم؛ در مقابل اداره، مشاجره خانواده‌ای در خصوص استرداد جهیزیه توجه مرا به خود جلب کرد که بلافاصله طرفین را جهت حل مشکل به شعبه فراخواندم.

وی اضافه کرد: پس از گفت‌وگویی طولانی، با صلح و سازش میان این دو خانواده، زندگی مشترک میان این زوج نیز مجددا برقرار شد و همان شیرینی که از عقد دو جوان قبل آورده بودم را به مناسبت صلحشان در شعبه پخش کردم.

عضو شورای حل اختلاف اردبیل  بیان کرد: موارد و مشکلات متعدد خانوادگی بوده که خوشبختانه با همت شورا و کارکنانشان توانستیم حل و فصل کنیم تا زوجین به زندگی عادی خود بازگردند.

حجت‌الاسلام امینی علت موفقیت خود در زمینه برقراری صلح و سازش میان خانواده‌ها را در ریشه یابی علت اختلاف به وجود آمده اعلام کرده و اذعان داشت: مواردی را داشتیم که مرد خانواده مشکل اشتغال داشته و با رایزنی‌هایی که انجام دادیم، در مجموعه‌ای مشغول به کار شده‌اند و یا خانم‌هایی که در خیاطی‌های آشنایان شروع به کار نمودند.

وی گفت: وقتی علت مسئله‌ای را به خوبی متوجه می‌شویم، طبیعتا بحث صلح و سازش نیز با سهولت بیشتری انجام می‌یابد و همچنین نظر مثبت مردم به روحانیت و استفاده از ظرفیت ریش سفیدان محلات تاثیر بسزایی در برقراری امر حسنه صلح و سازش دارد.

انتهای پیام/