معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت:به لحاظ نیاز جامعه برای بازپروری افراد معتاد، از مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه اندازی مراکز ترک اعتیاد با روشهای علمی و عملی روز حمایت می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، بهروز ندایی در جلسه کمیته توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در راستای توسعه مراکز بازپروری و مهارت آموزی و ایجاد اشتغال افراد بهبود یافته ، با حمایت استاندار اردبیل محلی انتخاب و خریداری شده است که برای اهداف ایجاد کارگاه های آموزشی و کمپ ترک اعتیاد معتادین به مواد مخدر مورد استفاده قرار می گیرد.
وی افزود: مدیریت این مرکز به یکی از سازمان های مردم نهاد سپرده خواهد شد.

ندائی با بیان اینکه در این مجموعه زمینه اشتغال ۴۰ نفر فراهم می شود، افزود: نزدیکی به مرکز استان و وجود سالن های پرورش گل رز و استخر پرورش ماهی و نیز واحدهای کارگاهی کوچک از مزایای این محل انتخابی است.
معاون استاندار پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی را وظیفه همگانی دانست و گفت: سمن ها و انجمن های خیریه می توانند در کنار دستگاه های مربوطه نقش آفرینی موثر در کنترل ناهنجاری های اجتماعی ایفا نمایند.
ندایی با اشاره به اینکه بسیاری از جرائم وبزه های اجتماعی ریشه در اعتیاد دارد، افزود: با تعامل، همکاری و مشارکت همه نهادها و سازمان های دولتی و مردمی می توان اعتیاد را از جامعه ریشه کن کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از توانمندی ها و ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها تاکید کرد و گفت: ۵۶ مورد مرکز پیشگیری و کمپ ترک اعتیاد در استان ایجاد شده است که اکثر این مراکز فعال هستند.
انتهای پیام/