رضاییان در اکتبر 2016 در آمریکا از دولت جمهوری اسلامی ایران شکایت و در خواست غرامت 1 میلیارد دلاری کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور به نقل از وب سایت روزنامه “نیویورک تایمز” آمریکا، قاضی دادگاه فدرال آمریکا روز جمعه با صدور حکمی، دولت جمهوری اسلامی ایران را به پرداخت حدود ۱۸۰ میلیون دلار غرامت به جیسون رضاییان و خانواده‌اش محکوم کرد.

قاضی “ریچارد جی لئون” از دادگاه منطقه‌ای کلمبیا ایالات متحده، به طور مشترک ۱۸۰ میلیون دلار به جیسون رضاییان، مادر و برادرش غرامت تعیین کرد.

رضاییان در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۴ (تیرماه ۱۳۹۳) به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت شد. او پس از ۱۸ ماه زندانی در ژانویه سال ۲۰۱۶ (دی ماه ۱۳۹۴) و همزمان با آغاز اجرایی شدن توافق برجام، بر اساس یک توافق دوجانبه بین ایران و ایالات متحده آمریکا از زندان آزاد شد و به آمریکا رفت.

رضاییان در اکتبر ۲۰۱۶ در آمریکا از دولت جمهوری اسلامی ایران شکایت و در خواست غرامت ۱ میلیارد دلاری کرده بود. او دولت ایران را متهم به گروگانگیری و اعمال شکنجه روانی روی خود در زندان کرده بود.

قاضی دادگاه، همسر جیسون رضاییان را از شمول پرداخت غرامت خارج دانسته زیرا در زمان دستگیری جیسون رضاییان و مدت زندانی او در ایران، همسر او جزء شهروندان ایالات متحده آمریکا نبوده است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : عصر ایران