رئیس کل دادگستری استان اردبیل از صدور حکم برای پرونده متخلفان فروش مواد اولیه پتروشیمی اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،ناصر عتباتی اظهار کرد: سال گذشته شاهد پرونده‌ای در خصوص سوء استفاده کلان از مواد اولیه پتروشیمی و فروش سهیمه استان در بازار آزاد بودیم که با ورود جدی اداره کل اطلاعات و دستگاه قضایی استان، متهمان اصلی شناسایی شدند و رسیدگی به این جرائم اقتصادی در دادسرای اردبیل صورت گرفت.

وی افزود: پس از صدور کیفر خواست به لحاظ تشکیل جلسه دادگاه انقلاب ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی در تهران و با هماهنگی‌های صورت گرفته و حضور همکارانی از دادسرای اردبیل در جلسات دادگاه، رسیدگی‌های دقیق و مبسوطی صورت گرفت و نهایتا حکم قطعی پرونده صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: متهم ردیف اول، واهیم زابلی پیله‌رود به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی کشور به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و ضبط اموال به مبلغ بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

وی ادامه داد: متهم ردیف دوم که به نوعی مشارکت داشته و در بعضی از اتهامات هم معاونت داشته به نام نوید محمودی به اتهام اختلال در نظام اقتصادی و تولیدی کشور به پنج سال حبس تعزیری ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و همچنان ضبط اموال به مبلغ ۶۵ میلیارد ریال و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد.

عتباتی تصریح کرد: متهم ردیف سوم نیز بازرسی بوده که باید تخلفات این اشخاص را گزارش می کرده که به لحاظ معاونت در اخلال عمده در نظام تولیدی کشور از طریق اعطای سهمیه و دریافت رشوه و صدور گواهی‌های خلاف واقع به ۶ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و ضبط ۳ میلیارد ریال محکوم شده است.

وی تأکید کرد: بر اساس حکم دادگاه ما موظف به انتشار اسامی محکومین هستیم و رأی صادره هم قطعی است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه در بخشی از پرونده کماکان با اتهاماتی همچون جعل، استفاده از اسناد مجعول رسمی و صدور گواهی‌های خلاف واقع مواجه هستیم گفت: نتیجه رسیدگی‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.